OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Nordic Nest befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Category Lead - Kitchen som ska bidra till att skapa världens bästa sortiment för våra kunder.
Drivs du av resultat och har en fingertoppskänsla för att göra bra affärer? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Category Lead!
Om rollen:
Rollen innebär ett brett ansvar för tilldelade produktkategorier, du kommer att ha ett helhetsansvar i allt från produktval och inköp till att skapa kampanjer och säkerställa att dina kategorier når upp till, och överträffar de uppsatta målen. Du driver ditt eget segment självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, samt med Head of Assortment som du rapportera till.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara;
- Säkerställa att bolaget når de uppsatta försäljnings- och intäktsmålen inom kategorin.
- Analysera, ta fram samt genomföra strategier för att utveckla kategorins försäljning och lönsamhet.
- Sortimentsutveckling inom kategorin.
- Ansvara och genomföra inköp inom dina kategorier och varumärken.
- Säkerställa att lagernivåer och åldersstruktur på lagret ligger inom uppsatta mål.
- Ansvara för avtal, förhandlingar och kontakt med respektive tilldelad leverantör för att säkerställa att bolaget har rätt kommersiella villkor.
- Planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter.
- Du förväntas att bevaka trender och hålla dig uppdaterad inom branschen och även granska konkurrenters utbud för att hålla ett aktuellt och uppdaterat sortiment.
Om dig:
För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du älskar att bygga relationer och att förhandla för att skapa de bästa kommersiella villkoren, och du arbetar alltid målfokuserat.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en utmärkt analytisk förmåga där du kan fatta beslut och grunda strategier i kombination med din känsla och kunskap för produkterbjudandet. Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor.
Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar därför på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans.
För att lyckas i rollen tror vi att du har;
- Erfarenhet inom kategorierna kök och matlagning, där du har ett gediget intresse inom matlagning och du förstår alla typer av kockars olika behov av rätt verktyg i köket.
- Tidigare erfarenhet av sortiment och inköp inom retail, gärna e-handel.
- Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem.
- Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk.
- Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt.
Välkommen hem!
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, andreas.elmqvist@nordicnest.com.