Category Manager

Category Manager

Arbetsbeskrivning

Vi på Nordic Nest håller just nu på att skapa världens bästa kundupplevelse, och genom världens mest engagerade team ska vi driva Sveriges lönsammaste retailer - visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns en möjlighet att vara med på vår resa!
Vi utökar nu vår inköpsorganisation med ytterligare en Category Manager som ska ansvara för att bygga upp marknadens bästa sortiment inom kök och matlagning. Detta är helt rätt utmaning för dig som drivs av resultat och har en fingertoppskänsla för att göra affärer.
Rollen innebär ett brett ansvar för tilldelade produktkategorier, du kommer att ha ett helhetsansvar i allt från produktval och inköp till att skapa kampanjer och säkerställa att dina kategorier når upp till, och överträffar de uppsatta målen. Du driver ditt eget segment självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, samt rapporterar till CPO.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Säkerställa att bolaget når de uppsatta försäljnings- och intäktsmålen inom kategorin.
Analysera och ta fram och genomföra strategier för att utveckla kategorins försäljning och lönsamhet.
Ansvara för prissättning i kategorin.
Planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter.
Ansvara och genomföra löpande inköp, för att bolaget ska kunna nå de uppsatta målen gällande leveranssäkerhet till kund.
Säkerställa att lagernivåer och åldersstruktur på lagret ligger inom uppsatta mål.
Ansvara för avtal, förhandlingar och kontakt med respektive tilldelad leverantör för att säkerställa att bolaget har rätt kommersiella villkor.
Analysera köp och konsumentbeteenden i kategorin.
Sortimentsutveckling inom kategorin.
Du förväntas att bevaka trender och hålla dig uppdaterad inom branschen och även granska konkurrenters utbud för att hålla ett aktuellt och uppdaterat sortiment.



Om dig;
För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du har genom tidigare erfarenhet skaffat dig mycket god kunskap inom inköp och sortiment, med fördel inom detaljhandeln. Du älskar att att bygga relationer och förhandla för att skapa de bästa kommersiella villkoren, och du arbetar alltid målfokuserat. Du har mycket goda kunskaper i Excel, samt en generellt god förmåga att snabbt lära dig nya affärssystem. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation både internt och externt många gånger sker på båda språken.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du har en utmärkt analytisk förmåga där du kan fatta beslut och grunda strategier i kombination med din känsla och kunskap för produkterbjudandet. Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor.
Vidare gillar du att arbeta operativt och driver ditt arbete framåt utan att fastna i detaljer. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans.

Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 28 februari! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Andreas Elmqvist, CPO, på andreas.elmqvist@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


26 november 2024

Inköpare

26 november 2024