Category Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny Category Manager till vårt kategoriteam som vill vara med och bidra till att erbjuda våra kunder det bästa sortimentet. Det här är rollen för dig som brinner för att skapa resultat och har en fingertoppskänsla för goda affärer.
Om rollen
I rollen ansvarar du för sortiment och resultat i dina tilldelade kategorier. Du har budgetansvar och stora möjligheter att självständigt fatta beslut, samtidigt som du samarbetar med ett team av specialister inom bland annat prissättning, marknadsföring och supply chain.
Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Ser till att dina kategorier uppnår uppsatta försäljnings- och marginalmål.
Utvecklar sortimentet för att ge våra kunder det bästa erbjudandet. Du följer trender och besöker mässor för att säkerställa att vi alltid har ett kunderbjudande som ligger i framkant i dina kategorier.
Planerar och följer upp kampanjer och marknadsföringsaktiviteter.
Förhandlar avtal och kommersiella villkor med dina leverantörer
Arbetar med våra löpande inköp för att säkerställa en god tillgänglighet och sunt lager i dina kategorier utifrån din inköpsbudget.
Genomför analyser av varulager, försäljning och kundbeteenden för att säkerställa att du når dina affärsmål.
Ansvarar för prissättning i dina kategorier.

Om dig
Du är en person som brinner för att göra goda affärer och ständigt letar efter nya möjligheter. Du har tidigare arbetat med inköp och sortimentsutveckling inom detaljhandeln och har erfarenhet av att arbeta med breda, snabbrörliga sortiment.
Relationer och förhandlingar med leverantörer är en del av ditt DNA och du strävar ständigt för att utveckla affärer för att nå dina mål.
I rollen krävs det att du kombinerar en skarp analytisk förmåga och datadrivet arbetssätt med en känsla för produkterbjudandet och mjuka värden. Du är bekväm med Excel och klarar av att göra egna analyser.
Som person är du en lagspelare som samtidigt trivs med att arbeta självständigt. Du trivs i en snabbrörlig värld och klarar av att fatta snabba beslut. Du gillar att testa nytt och är kreativ för att hela tiden hitta nya vägar att nå bättre resultat.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.
Annat viktigt att veta
Rollen är på heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Vid frågor om rekryteringen ber vi dig kontakta Andrea Hartwig, Jobbet.se, 018-4707103.
Rekryteringen sker löpnade så du är välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Tidigare erfarenhet av inköp och sortimentsutveckling
Goda kunskaper i Excel
God analytisk förmåga med erfarenhet av BI-system
God svenska och engelska i tal och skrift
Stor erfarenhet av förhandlingar

Meriterande
Erfarenhet av verksamheter med stora sortiment (tusentals produkter)
Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter



Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.
Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


5 december 2024

28 november 2024

Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024