OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du en ha central roll i vårt Marknadsteam inom Retail & Export? Nu kan du bli vår nya Category Manager!
Om rollen
Som Category Manager ansvarar du för att utveckla kategoriarbetet genom att omvandla analys till insikter, utveckla kategoristrategier, ta fram planer och aktiviteter som driver lönsamhet och kategoritillväxt. Du leder och driver helheten, i nära samarbete med ett engagerat tvärfunktionellt team (bestående av Brand Manager, Customer Marketing Manager, Market Insight, Produktutveckling och Key Account Managers). Du ansvarar för en av våra prioriterade kategorier; cold cuts. I den här rollen har du en unik möjlighet driva ett långsiktigt kategoriarbete och forma vad cold cuts ska vara i framtiden, i dialog med kunder och kollegor!
I stora drag kommer du att:
ansvara för att utveckla och äga kategoristrategier (3-5 år) som svarar mot konsument- och kundbehov
äga helheten från analys och strategi till årsplan, avseende sortimentsutveckling som svarar mot marknadsbehov i kategori och P&L
sätta övergripande målsättningar och riktning för framdrift och säkerställa sund tillväxt för aktuella kategorier och segment
ge inspel och uppdrag in i kommersiella processen som tas ut på marknaden i samråd med andra funktioner
leda tvärfunktionella team och samarbeta nära kollegor inom Marknad, Innovation och Sälj
hantera och driva många projekt samtidigt och vara projektägare, vilket kräver vana av att strukturera och prioritera för att möta handelns och interna tidsfrister
processutveckla och tydliggöra funktionen inom organisationen - från start till slut
För att lyckas i rollen:
har du erfarenhet från tidigare kategoriansvar och fingertoppskänsla för att ta fram attraktiva erbjudanden enl. time to market
ser du helheten med fokus på affären, uppsatta mål och förväntade resultat
är du trygg i både din analytiska och strategiska förmåga samt har erfarenhet av att utveckla strategier och realisera dem
är du samarbetsorienterad och sätter stort värde i det gemensamma arbetet i teamet
har du, precis som resten av oss på Atria, stort intresse för mat och matlagning
Om Retail, Deli & Export
Du kommer att vara en del av Atrias största affärsområde; Retail, Deli & Export. Tillsammans med ca 80 kollegor kommer du att arbeta med dagligvaruprodukter från Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Arboga pastej. Våra produkter hittar du i smörgåsmatshyllan, i korv- och matcharkshyllan, i kylda kycklinghyllan eller i delidisken - där vi säljer våra egenproducerade produkter och våra handelsvaror. Vårt affärsområde har även ett exportansvar där Norden och norra Europa är främsta destinationerna. Flertalet jobbar på kontoret i Sundbyberg, medan andra utgår från Göteborg eller någon av våra produktionsanläggningar runt om i Sverige
Ansök mellan 7 september 2022 och 25 september
Typ av anställning: Tillsvidare
Vi förväntar oss följande från kandidater:
5-10 års erfarenhet från marknadstjänster, inkl erfarenhet från sälj/kund och innovationsarbete
5 års erfarenhet av FMCG, gärna färskvaror
3-5 års erfarenhet av kategoriledning
Minst 3 års studier vid högskola/universitet i Business Administration (eller annan som vi bedömer likvärdig)
Dessutom är dessa saker till din fördel:
Goda kunskaper i Excel, Powerpoint, Nielsen och GFK
Corporate english - branschengelska
Matglädje varje dag
Älskar du mat? Då har du kommit till rätt ställe. Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Kom och jobba med oss på Atria!