OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Category Manager för ett längre konsultuppdrag hos vår kund i Östra Uppland. Uppdraget ska tillsättas i december.
Om rollen
Som Category Manager kommer du att ansvara för att administrera och utveckla leverantörer inom ett flertal definierade kategorier (indirekt material samt energi). Detta innebär att du ansvarar för förhandlingar, avtal, kategoristrategier och resultat. Arbetet sker i tätt samarbete med olika avdelningar internt samt med beslutsfattare i nyckelpositioner på företaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Delta i arbetet med att definiera och förhandla fram nya avtal samt följa upp och utvärdera befintliga avtal.
Sourca nya leverantörer och utveckla ett långsiktigt samarbete med leverantörerna.
Säkerställa att leverantörsinformationen i företagets system är uppdaterad.
Bidra till att utarbeta strategier för att möta kommersiella mål och driva kategoriutveckling.
Arbeta med kostnadsuppföljning och skapa en förståelse för samt övervaka marknadsdynamiken.
Erfarenhet och kompetens
För att lyckas i den här rollen bör du ha några års erfarenhet av en liknande roll. Du har erfarenhet inom projektledning. Som person är du kommunikativ och strukturerad. Du har god kommersiell förståelse samt god kännedom om energiindustrin. Du är flytande i engelska, i både tal och skrift.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.