Category Manager

Arbetsbeskrivning

Om kunden:

Nederman är ett av världens ledande företag inom produkter och lösningar i miljötekniksektorn med fokus på industriell luftfiltrering. Företagets produkter och system bidrar till att minska miljöeffekterna av industriproduktion, skapa säkra och rena arbetsmiljöer och höja produktionseffektiviteten. Nederman erbjuder kompletta lösningar, från design till installation, driftsättning, utbildning och eftermarknad. Försäljning sker genom koncernens egna försäljningskontor och distributörer i mer än 50 länder. Produktion sker i 12 länder i fem världsdelar. Koncernen är noterad på Nasdaq OMX, Stockholm och har 1900 anställda.

Arbetsbeskrivning:

Vill du vara med på en utmanande och spännande resa där det finns stor möjlighet att påverka?

Som Category Manager kommer du ansvara för ett antal kategorier med fokus på direkt material. Category Manager rollen innebär mycket kontakter både internt och externt och du bör gilla ett högt tempo. Du driver dina kategorier vilket innebär bla:

- Ta fram strategier
- Säkerställa att strategierna implementeras
- Reducera leverantörsbasen
- Driva kostnads reducering

Arbetsuppgifterna kommer att spänna över hela inköpsprocessen. I detta ingår att ansvara för att förhandla, teckna, vidareutveckla och förvalta avtal. Vidare är det din uppgift att upprätthålla leverantörsrelationer samt att kontinuerligt utvärdera och verifiera befintliga och potentiella leverantörers förmåga att uppfylla ställda krav inom kvalité, kostnad, kapacitet etc. Du ingår i en inköpsavdelning om 7 personer bestående av inköpschef, 3 inköpare, 1 inköpsassistent och 2 SQA.

Profil:

Vi söker dig som har en relevant utbildning från inköp och har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Du är en duktig förhandlare, har stort driv och är van att ta ansvar och ”äga” din uppgift. Du trivs att arbeta både självständigt och i team, samt med god struktur i dina åtaganden. Vi vill även att du verkar för långsiktiga affärsrelationer, god teknisk förståelse och intresse är en merit, men inget krav. Vi sätter högre värde på din kommersiella förmåga och affärssinne. Du drivs av att jobba strukturerat, är duktig på att planera ditt arbete och nå uppsatta mål och leveranstider. Som person skall du vara enkel att arbete med och kommunikativ.

Du kommer att arbeta i en internationell miljö där tjänsteresor ingår i arbetet, främst i Sverige och norra Europa. Goda kunskaper i engelska ett krav, liksom god vana av större affärssystem och Excel.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar Nederman med HIREQ. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ingrid Duvander 0411-55 55 51 eller Johan Sahlin 0411-55 55 52.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB YSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 23 december 2016

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024