Category Manager Automotive

Arbetsbeskrivning

Vi jobbar med förpackningslösningar. Kom och hjälp oss tänka utanför lådan!
Nu söker vi en ny stjärna till vårt Automotive-team i Mölndal. Är du är en driven och strukturerad person med erfarenhet från sortiment - och säljarbete? Trivs du i ett team men starkt driv och affärsmannaskap? Då är det kanske du som passar perfekt i vårt gäng!
Om tjänsten
I din roll som Category Manager inom Automotive kommer du att ansvara för att utveckla och underhålla ett attraktivt och lönsamt sortiment inom tilldelade produktområden. Du kommer arbeta med att optimera och säkerställa produkttillgängligheten på vårt lager på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. I din roll ingår också att hitta, följa och förstå de trender som verkar i vår omvärld. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor i ditt team och såklart med andra avdelningar såväl internt och externt såsom sälj, säljsupport och logistik. Du rapporterar till Head of KAM.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leda arbetet med att fastställa sortiment i linje med företagets kategoriplan, utvärdera nytt, utveckla befintligt samt avveckla sortimentet utifrån densamma med avseende på tillväxt och lönsamhet.
Ansvara för sourcing av trä till hela Pacudo.
Aktivt medverka i kund- och säljmöten
Initiera och genomföra säljstödjande marknadsaktiviteter såsom lanseringar utbildningar, kampanjer mm. Detta i tätt samarbete med marknadsavdelning och säljorganisationen.
Rekommendera pris till säljorganisationen.
Ansvara för att rätt produktinformation finns tillgänglig samt leda det administrativa arbetet runt det sortimentet.
Bevaka lagervärde och omsättningshastighet så de ligger i linje med företagets mål för sortimentet
I enlighet med säljprocessens attestreglemente teckna avtal, godkänna reklamationer.
Följa marknaden avseende trender, kundstruktur, kundämnen för bearbetning, konkurrenter, totalmarknad samt pris- och andra konkurrensvillkor.
Förhandla priser och övriga villkor med aktuella leverantörer.
Informera om större förändringar som påverkar oss som bolag externt, internt och publicera på forum i samråd med PM.
Assistera i certifieringsprocesser.
Orderläggning och uppföljning av inköpsordrar
Kommunikation med nationella och internationella leverantörer
Uppföljning av leveransprecision
Reklamationshantering, ankommande leveranser och kontakt med våra lager.

Om dig
För att lyckas i rollen krävs det att du:
Har dokumenterad god erfarenhet av sortiment- och säljarbete och gärna viss förhandlingserfarenhet.
Är utåtriktad med god förmåga att skapa, utveckla och bibehålla externa och interna relationer
Har förmåga att ta ledarskap och ägandeskap över din kategori
Relevant akademisk utbildning ifrån högskola/universitet eller motsvarande
God engelska och gärna tyska i tal och skrift
B-körkort

Vi tror att du har ett starkt affärsmannaskap med ett visst mått av kreativitet och nyfikenhet. Du är strukturerad lagspelare med eget driv och du gillar att lösa problem. Siffror har du fallenhet för och därutöver en och mycket god kunskap inom Excel. Tidigare erfarenhet av inköpssystem, framförallt SAP, är meriterande. Vi arbetar i ett företag i ständig förändring och utveckling och det är viktigt att du är flexibel och tycker om att det händer mycket.
Om anställningen
Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Mölndal.
Om ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerande rekrytering använder vi oss av tester i vår urvalsprocess
Välkommen med din ansökan!
Pacudo ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk distributionskoncern som erbjuder kundanpassade och hållbara försörjningslösningar till B2B-kunder. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse aktörer främst inom facility management, hotell & restaurang, hälso- & sjukvård, tillverkande industrier och den grafiska sektorn med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,0 miljard EUR under 2019 och 1 600 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 17 europeiska länder. www.optigroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pacudo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2021
  • Ansök senast: 16 november 2021

Liknande jobb


Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

24 oktober 2024