OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barillagruppen är världens största producent av pasta och pastasåser samt Europas ledande bagerikoncern.Företaget är familjeägt och drivs av familjen Barilla i fjärde generationen och har sitt säte i Parma, Italien.I Sverige känner vi främst igen varumärkena Barilla och Wasa.Wasa är världens största producent av knäckebröd.Wasavarumärket styrs från Sverige och sedan hösten 2007 är Wasa en helintegrerad del i Barilla Bakery.Barillagruppen har 7000 anställda och en omsättning på ca 2,5 miljarder euro.<b>Retail Knowledge söker för Barilla/Wasas räkning:</b> <H3>Category Manager</h3> Vill du arbeta i ett internationellt välkänt företag med varumärken som är marknadsledande och lokalt välkända?Har du en stark egen drivkraft i kombination med ett analytiskt sinne och söker en tjänst där du får ta ansvar för att utveckla välkända varumärken?Då är detta tjänsten du söker!<b>Som Category Manager för Barilla och Wasa </b>får du möjligheten att arbeta med två starka varumärken på den svenska marknaden.Du kommer att ansvara för att ta fram och utveckla de övergripande kategoriplanerna för varumärkena.Du ansvarar även för marknadsanalys på kund- och kanalnivå.I din roll förväntas att du förvandlar framtagna kategoristrategier till lönsamma kategoriprojekt som sedan presenteras och implementeras i samarbete med Key Account Managers och Trade Marketing Managers hos de svenska kunderna.Utifrån strategierna formar du de taktiska planer som ska utveckla Barillas och Wasas profilering och positionering i butik.Ett arbete som görs i samarbete med Trade Marketing Managers.Du ansvarar även för att hålla dig själv och övriga organisationen väl informerad i frågor gällande kategoriernas utveckling, shopper beteenden och konkurrenternas agerande.Du har arbetsledaransvar för en Space Manager och tillsammans med denna person har du ansvar för att utveckla och implementera space management och kategoriprojekt på såväl central som lokal nivå tillsammans med kunderna. Vi söker dig som har flera års erfarenhet från arbete inom FMCG- branschen.Du har ett analytiskt sinne och förmågan att överföra strategier till taktiska planer.Din personliga energi och ditt driv samt förmåga att identifiera och kommunicera nya möjligheter väger tungt.Affärssinne kombinerat med strukturerat tänkande och en flexibel inställning är viktiga egenskaper, likaså att du har förmågan att arbeta självständigt.Tjänsten ställer höga krav på att du är kommersiellt driven, har hög social kompetens samt har lätt för att samarbeta över organisatoriska gränser.Du innehar en akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller liknande.Goda kunskaper inom category management och en bred och djup kunskap i AC Nielsen är ett krav.För att söka tjänsten går du in på Retail Knowledges hemsida: www.retailknowledge.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Irina Backman
Fredrik
Caroline Gimmerborn
Daniel Paulus
Anders Fischer
Sarah Björklund
Åse Sverinsson
Unn Telge Gunnarsson
Sophia Braunstein
Kristel Karlsson