Category Manager för E-Business till huvudkontoret

Category Manager för E-Business till huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

”Det finns alltid något att göra!"

Det vet vår kompetenta personal på HORNBACH som gärna delar med sig av sin kunnighet gällande projekt, både till hemmabyggare och proffs. Skjortan de bär är mer än bara ett arbetsplagg. Skjortan förtjänas genom kompentens, hjälpsamhet och skicklighet. Hos oss får du nu chansen att kavla upp ärmarna på din alldeles egna Hornbach-skjorta och få möjlighet att bygga, utveckla och förädla såväl relationer som projekt . Vi hoppas att vi med detta sått ett litet frö och att DU gör slag i saken och ansöker redan idag om att bli en del av HORNBACH - ett av Europas största företag inom bygg- och trädgårdsmarknad.

HORNBACH värnar lika mycket om sina medarbetare som sina kunder. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsplats där du dagligen kommer att möta nya utmaningar. Det gemensamma för alla våra medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, respekt och arbetsglädje.

Dina arbetsuppgifter 
Vårt team växer och till huvudkontoret i Göteborg söker vi en Category Manager för E-Business som i huvudsak kommer att ansvara för ett sortimentsområde i vår webbshop.  I rollen som Category Manager kommer du också ständigt utveckla nya och befintliga affärsmöjligheter mot leverantörer inom DIY-marknaden. Därför lägger vi i denna roll, stor vikt vid, att du har mycket god datorvana och har lätt för att lära dig olika IT system. Vidare är du en central punkt vid förhandlingar med leverantörer, där du övervakar och återkopplar deras performance gällande färdigställandekvalitet, leveranstider och kontaktkvoter.

Din Profil
Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi och/eller e-Commerce , gärna kombinerat med erfarenhet eller annan likvärdig bakgrund relaterat till tjänsten. Som person
* Du har god analytisk förmåga och trivs med uppgifter som ställer högra krav på din analytiska förmåga.
* Du är flexibel och framåt som person, samt duktig på att planera och strukturera upp ditt arbete.
* Du är bra på att arbeta operativt och att anpassa ditt arbete från kundens perspektiv.
* Du är bra på att skapa lönsamhet för HORNBACH, genom att samla in relevant information för att jämföra och analysera mot nyckeltal.

Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att hålla en hög kvalitet i ditt arbete. Du vet hur viktigt det är att vara självgående, att ha en hög flexibilitet och att ha ett bra bemötande i en position som denna. 
* goda kunskaper i svenska och engelska i  tal och skrift är ett krav, då vi arbetar i en internationell miljö.
* goda kunskaper i tyska är mycket meriterande. 
* kunskaper inom DIY-marknaden och erfarenhet av artikellistning, avkastningstänk och logistiska processer är också meriterande


Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 40 tim/veckan.
Lön/Förmåner: Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. 
Tillträde:  Enligt överenskommelse  Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

HORNBACH är ett av Europas största företag inom bygg- och trädgårdsmarknad. Både hemmafixare och proffs förses med byggmaterial vid något av de 154 varuhus som finns i 9 länder. Företaget grundades 1877 i Tyskland och är börsnoterat. HORNBACH garanterar ett alltid lågt pris och har som mål att alltid vara prisledande i branschen. I Sverige har HORNBACH fem varuhus, och finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Helsingborg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HORNBACH Byggmarknad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


Webb-utvecklare

20 december 2024

Backendutvecklare

Backendutvecklare

13 december 2024

11 december 2024