Category Manager för nya investeringar till internationellt bolag

Category Manager för nya investeringar till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att leda större inköpsprojekt i samband med nya investeringar och nyutveckling? Nu söker SJR en Category Manager till ett 4-6 månaders långt konsultupprag hos ett högteknologiskt internationellt bolag i Kista norr om Stockholm.

Om rollen
Som Category Manager ansvarar du för den globala upphandlingshanteringen för nya investeringar som inte är direkt produktrelaterade. Du ingår i ett team som arbetar med globalt inköp inom NRP (Non Product Related)/Indirekta kategorier. Resor ingår i tjänsten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leda inköpsprojekt inom NPR för nya investeringar i enlighet med företagets interna policyer för globalt inköp
- Arbeta med interna intressenter för att säkerställa leveranssäkerhet, bästa totalkostnad, leverans i tid, risk och kvalitet
- Identifiera kostnadsbesparingar och implementera besparingsinitiativ för dina tilldelade kategorier
- Tillhandahålla utgiftsanalys och initiera nya inköp
- Skapa och hantera professionella RFI och RFP
- Leda förhandlingar av komplexa nya investeringar och relevanta underhållsprojekt
- Förhandla och sätta avtalsvillkor
- Underhålla kontraktsdatabaser och andra interna system
- Leda och hantera nya projekt och kategorier som uppstår ur uppkomna affärsbehov




Erfarenhet och kvalifikationer
För uppdraget söker vi dig som har en akademisk examen i ekonomi, alternativt inköp och supply chain management. Har du även kunskaper inom teknikområdet är det meriterande. Uppdraget kräver minst 5 års erfarenhet av inköp eller upphandling helst inom NPR/indirekta kategorier där erfarenhet av att hantera och leda inköpsprojekt för nya investeringar är avgörande. Förhandlingsvana och erfarenhet av att driva stora projekt är viktigt för att nå framgång i rollen, liksom juridisk kompetens gällande kontrakt, avtal och RFx -processer. Mycket goda färdigheter i MS Office med fokus på Excel är ett krav. För att bli aktuell för uppdraget måste du också behärska engelska och svenska flytande i tal och skrift.

Till rollen söker vi dig som har en framstående förmåga att hantera flera projekt samtidigt och har kapacitet att självständigt driva dina arbetsuppgifter på ett professionellt och effektivt sätt. Du har god analys- och kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Category Manager

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2021
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024