CATEGORY MANAGER / INKÖPARE (TRY & HIRE)

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren Category Manager / Inköpare till vår kund i Lund för att ansluta sig till det nordeuropeiska inköpsteamet. Du blir en del av ett team på upp till 10 personer utspridda mellan Danmark, Sverige och Storbritannien. Du kommer att ansvara för lokala Supply Management-aktiviteter i linje med strategier, processer och KPI:er, etc. Huvudfokus kommer att ligga på kategorierna avfallshantering, investeringar (CAPEX) och övergripande produktionsunderhåll. Eventuellt även stötta andra kategorier som IT och resor när det finns möjlighet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Driva kontrakt- och inköpsaktiviteter från början till slut enligt strategier, med preliminär fokus på deras fabriksutrustning, tjänster och materialkategorier på marknaden, och framgångsrikt möta behov/förfrågningar från interna intressenter, enligt företagets inköpspolicys.
- Identifiera och implementera kostnadsbesparingsinitiativ för dina tilldelade kategorier.
- Förhandla priser och betalningsvillkor på löpande avtal, uppdatera prislistor.
- Bygg och följ upp detaljerade handlingsplaner för att uppnå tilldelade årliga KPI:er för dina kategorier.
- Engagera dig i leverantörsutvecklingsaktiviteter riktade mot kostnad, kvalitet, efterlevnad (OHS, hållbarhet), leverans vid behov
- Proaktivt kontakta intressenter i hela verksamheten på lokal och global nivå, bygga starka relationer och säkerställa en tidig involvering av Supply Management i projekt
- Se till att övergripande policy för Supply Management, processer och verktyg är kända och följs av intressenter. Eliminera bristande efterlevnad genom regelbunden övervakning, utbildningar och coachning med dina respektive intressenter
- Säkerställa att kundens masterdata om tilldelade leverantörer och kontrakt upprätthålls och kontinuerligt uppdateras

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi/logistik/business eller annat relevant område.
- Du har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll i ett internationellt bolag.
- Du har arbetat i SAP och besitter goda kunskaper i Officepaketet.
- Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Du har ett starkt affärsmannaskap, är analytisk och har en god förhandlings- och kommunikativ förmåga. Du har förmåga att motivera och påverka tvärfunktionellt på alla nivåer och hög samverkan med brett spektrum av intressenter. Du kan arbeta självständigt och som en del av ett team och tar ägarskap för ditt arbete och en drivkraft för att nå resultat.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa till och med 2023-07-28, och därefter är tanken att bli permanent anställd direkt hos kund. Du kommer under uppdragsperioden vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Lund. Skicka in din ansökan redan idag, då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 25 februari 2023

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024