Category Manager IT för längre konsultuppdrag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av förbättrings- och utvecklingsarbete. Är du analytisk och en lagspelare? Har du några års erfarenhet av Strategiskt Inköp eller arbete som Category Manager?
Då har vi ett konsultuppdrag för dig! Nedan finns mer information om tjänsten.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

Som Catergory Manager IT kommer du att arbeta med inköp, både nationellt och internationellt, främst inom Software och service-avtal inom IT. Du kommer att arbeta med förbättringsprocesser i frågor om kundnytta, kostnadsreduktion och riskminimering genom att ta belysa viktiga delar av IT- kategorins utgifter.

Du kommer också att fungera som SPOC (Singele Point of Contact), för delar av kundens leverantörer samt planera och driva upphandlingar och affärsdialogen, i nära samarbete med kollegor inom ditt affärsområde.



Dina ansvarsområden kommer b.la. vara:

* Utveckla en tydlig inköpsstrategi
* Ha ett nära samarbete med IT och affärsenheter internationellt, för att uppfylla upphandlingsbehoven samt förhandla nya och befintliga avtal
* Säkerställa att varor och/eller tjänster köps och levereras till bästa pris - (Kvalitet/service/Teknik/Pris )



Vem är du?

Vi söker dig som har universitets examen inom industriell ekonom, företags ekonomi eller liknande och har minst tre års erfarenhet av arbete i liknande roller. Du är även en van projektledare och har varit ledande i förändringsarbetet i en stor internationell organisation.

Som person är du resultatorienterad, har en stark analytisk förmåga och förhandlingsteknik. Du är en lagspelare som aktivt engagerar människor. Du har god social- och kommunikativ kompetens

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Kunskaper i Tyska är meriterande.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Kontaktperson

Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Sourcing Specialist Lisa Andelius på .

Välkommen med din ansökan!



Sökord: category manager, kategori ansvarig, inköp, strategisk inköpare, energi, supply chain

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 19 maj 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024