OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Category Manager Off Trade Carlsberg, Stockholm
Har du erfarenhet av att driva kategorier inom Dagligvaruhandeln eller Servicehandeln? Har du även kunskap i att arbeta med kundsinsikter och omvandla dem till konkreta actions som leder till ökad business? Då kanske du är vår nya Category Manager på Carlsberg Sverige. Vi kan erbjuda dig en viktig och drivande roll med breda kontaktytor internt och externt där du ansvarar över taktiska och strategiska projekt.
Som Category Manager ansvarar du för att,
Driva långsiktiga kategoriplaner baserade på fakta och insikter.
Du driver självständigt både strategiska och taktiska projekt mot kund och internt.
Utifrån ett kategoriperspektiv skapa förutsättningar som genererar värde-, volym- och marknadsandelsutveckling för våra kunder och för Carlsberg Sverige.
Andra arbetsuppgifter
Genom månatlig marknadsanalys konkretisera actions samt initiera nya initiativ och affärsmöjligheter
Genom analys och insikter identifiera ”white spots” i våra kategorier så som distribution, sortiment etc.
Konkurrensanalys och marknadsbevakning
Delta i säljkonferenser för att presentera marknads- och kategoriutveckling
Delta i Carlsberg Group globala forum där du driver din agenda framåt
I rollen som Category Manager har du många olika kontaktytor, externt hos våra kunder och internt är du en viktig sammankoppling mellan olika avdelningar och funktioner. Du är länken mellan marknad och sälj och jobbar nära KAM, Brand Managers och andra strategiska roller för att identifiera tillväxtkällor och nya affärsmöjligheter. Som Category Manager rapporterar du till Channel Marketing Manager Off Trade och arbetar på vårt kontor i Solna, Stockholm.
Varför ska du välja Carlsberg?
Carlsberg är ett bolag i ständig förändring och som Category Manager hamnar du mitt i navet av ett intressant och marknadsorienterat bolag. Arbetsklimatet inom bolaget präglas av högt tempo och stort engagemang. I rollen om Category Manager ingår du i Channel Marketing Off trade som består av fyra kollegor som ser fram emot att välkomna dig i teamet! För dig som motiveras av utveckling finns stora möjligheter till att växa långsiktigt inom företaget, såväl nationellt som internationell. Är du rätt person så står du självklart bakom Carlsbergs tre värdeord ”Alignment, Accountability, Action”.
Vad vi önskar av dig
Du har universitetsexamen inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande samt flera års erfarenhet i en roll som Category Manager, Key Account Manager eller liknande. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet från B2C/FMCG och en stark strategisk/taktisk- och analytisk förmåga. Du är en van användare av Nieslendata samt har erfarenhet av shopperdata, GFK och ICA Self Serve.
För att trivas i rollen som Category Manager hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i en projektledande roll, är nyfiken, lyhörd och prestigelös. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har mycket goda färdigheter i Excel och PPT.
Som person är du positiv, lösningsorienterad och har ett affärsorienterat arbetssätt. Du är trygg, tar egna initiativ och driver din agenda framåt med goda resultat. Du har förmåga att omvandla analys och kundinsikter till konkreta affärs- och marknadsplaner som genererar i ökad business, både för Carlsberg och för våra kunder. Du är en lagspelare och skicklig kommunikatör med förmågan att arbeta med många olika kontaktytor och nivåer. Med hjälp av din sociala färdighet och goda presentationsteknik har du förmågan att entusiasmera och leda dina kollegor och kunder mot goda resultat.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Specialist via mail: rekrytering@carlsberg.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart om möjligt, dock senast 2022-11-10 Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
PT ansvarig Elin Wretemo
0856486595