OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är en perfekt möjlighet för dig som motiveras av stort eget ansvar. Rollen erbjuder möjligheter att bidra och påverka slutresultatet för Cramo Group men också att växa i rollen.
Cramo Group har varit en ledande aktör av uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster till byggbranschen i årtionden. Sedan början av 2020 är det holländska hyresbolaget Boels Rental majoritetsägare av Cramo Group. Tillsammans är Cramo och Boels Rental verksamma i nitton länder. Som helhetsleverantör av maskinuthyrning hjälper vi små och stora företag i byggbranschen.
Cramo Group är idag en paraplyorganisation för Norra Europa som inkluderar Cramo Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland och Litauen.
Om tjänsten
Som Category Manager tillhör du Group Procurement (Inköp) som tillsammans ansvarar för Cramo Groups samlade inköpsvolym av nya maskiner för uthyrningsflottan. I rollen ansvarar du för sortimentet Byggmaskiner (Tools). För ditt ansvarsområde så driver du aktivt olika inköpsaktiviteter för att sänka totalkostnaden och därmed bidra till en bättre lönsamhet för produkterna inom området Byggmaskiner (Tools). Då kategorien innefattar många olika artiklar och leverantörer är en stor del av rollen att genomföra faktabaserade dataanalyser för att kunna arbeta fram kreativa förbättringsförslag.
Du kommer tillhöra Cramo Group där du tillsamman med ett internationellt team stöttar hela Cramo Groups verksamhet. Du rapporterar till Manager, Fleet Procurement och din placering är på våra fina kontor i Solna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
* Analysera och kategorisera sortiment- och leverantörsbasen
* Sourcing av nya leverantörer och leverantörsutveckling av befintliga
* Pris och avtalsförhandlingar
* Produktlivscykelkalkylering
* Samarbeta med interna och externa intressenter för att omsätta krav och behov till lönsamma lösningar
Om dig
Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi, teknik eller liknande samt med några års relevant erfarenhet av att arbeta med inköp eller supply chain. För rollen är det viktigt att du har kombinationen av att vara analytiskt lagd och gilla att arbeta med data-analys, samtidigt som du drivs av att göra goda affärer. Vi på Cramo arbetar ur ett totalkostnadsperspektiv och att vara affärsmässig hos oss innebär att vara naturligt ifrågasättande och inte ta ett pris eller kostnad för given. För att trivas och lyckas med rollen är det avgörande att vara duktig på att samarbeta och att bygga relationer i en internationell miljö.
Vad vi erbjuder dig
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag.
Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv allt-är möjligt-attityd, goda anställningsvillkor och personalförmåner.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Urvalet sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan utsatt datum, så tveka inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Rocafort Svensson på therese.rocafort.svensson@jeffersonwells.se eller 08-7362877.