OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Wrknest söker nu för kunds räkning en begåvad Category Merchant Manager till en stor internationell koncern inom e-handel som nu växer på den svenska marknaden. Detta är ett globalt ledande företag som är verksamt inom fem europeiska länder, samt USA, Japan, Kina, Indien, Kanada, Mexiko och Brasilien. Du kommer därmed att få möjligheten att arbeta i en internationell arbetsmiljö hos en av de mest innovativa och framgångsrika e-handelsleverantörerna i världen. Rollen erbjuder den unika möjligheten att driva projekt i stor skala med hög synlighet i olika internationella team. Rollen kommer att innebära nära samordning med de svenska säljpartnerteamen i Stockholm och de bredare 3P-teamen över hela EU.
Som Category Merchant Manager kommer du att vara ansvarig för projekt som bidrar till långsiktig framgång, förbättrar kundupplevelsen och ökar tillväxt. Ansvarsområdena inkluderar att utöka deras produktutbud, förbättra produkttillgängligheten, bygga starka relationer med viktiga partners (både internt och externt) och driva förbättringar inom den svenska marknaden. I denna roll kommer du att ha inflytande över ett brett spektrum av projekt över hela verksamheten.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Category Merchant Manager kommer du att ha flera viktiga ansvarsområden, bland annat:
- Ägandeskap och planering av strategier för olika kategorier: Du arbetar nära ledningen för att planera och driva affärsstrategier inklusive den bästa kundupplevelsen, samt genom analys och åtgärder maximera tillväxten för olika enheter och intäkter.
- Affärsutveckling: Du kommer att arbeta nära försäljningsteam för att identifiera strategiska kunder och lägga till olika urval för kategorin.
- Projektledning: Automatisera och selektera tillväxten på kategorinivå via nytt urval, produktkvalitet och möjligheter till tillgång. Samarbeta med teknologiteam för att driva automatisering och skalbarhet i hela den globala organisationen.
- Kundupplevelse: Arbeta inom kategorin för att identifiera kundens problem och skapa nya eller förbättrade upplevelser för kunden.
Den framgångsrika kandidaten måste kunna:
- Fungera som "business owner" för tredjepartsmarknaden och ha en fullständig förståelse för interna och externa variabler som påverkar verksamheten (prognoser och planering av försäljningstillväxt, granskning och rapportering av kategorins kärndata, tillsammans med ansvar för att driva strategisk projekt för att uppnå affärsmål.
- Utveckla en fullständig förståelse för kundens behov, både befintliga och potentiella, och använda den kunskapen för att leverera webbplatsfunktioner som ger slutkunder en enastående shoppingupplevelse.
- Skapa affärsplaner för nya möjligheter och utveckla och genomföra projektplaner för lanseringen av nya funktioner, med marknadsförings- och prissättningsstrategier.
- Koordinera tvärfunktionella team och kommunicera med interna och externa parter samtidigt som du uppfyller korta deadlines för projekt med hög synlighet.
- Genomföra finansiell analys av affärsmöjligheter för att nå och överträffa intäkts- och lönsamhetsmålet.
Vi söker dig som har
- Utmärkta skriftliga och verbala kommunikationsförmågor på engelska och ett annat europeiskt språk (helst svenska eller något annat nordiskt språk).
- En stark bakgrund inom produkthantering krävs eller relaterad erfarenhet som visar starka analytiska och projektledande färdigheter.
- Starka analytiska färdigheter (inklusive avancerad excel- och databasanalys).
- Kunskap om SQL.
Vi ser det som meriterande
- Erfarenhet inom konsult- och / eller detaljhandel / konsumentprodukter.
- MBA från toppnivåinstitut.
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Som den idealiska kandidaten kommer du att vara mycket organiserad och resultatinriktad. Du bör ha en demonstrerad historia av framgångsrik projektledning/äganderätt, ha en förmåga att jonglera flera projekt med konkurrerande deadlines och kunna använda data för att identifiera och prioritera möjligheter. Du är analytisk, entusiastisk, självmotiverad, detaljorienterad och kundfokuserad. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga både i tal och skrift, med en förmåga att hantera tvetydighet och påverka anställda på alla nivåer i organisationen. Vi hoppas att du också är en positiv, kreativ och initiativtagande person som kan utveckla ursprungliga idéer, tillvägagångssätt och lösningar på typiska, ovanliga eller svåra situationer i ett konkurrenskraftigt och ständigt föränderligt affärsklimat.
Övrig information
Start: Omgående
Anställningsform: Heltid (40h/vecka)
Placering: Stockholm
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.