OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av indirekt inköp och vill vara med på en spännande resa att utveckla Mölnlycke Health Cares nya högkvarter? Då har du kommit rätt. Just nu söker vi en Category Manager med förståelse för Medtech! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 maj och sträcker sig fram till 30 augusti 2024!
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Du kommer arbeta i fina lokaler i Gamlestaden. I din roll kommer arbeta med kundens nya HQ och upphandling av interiör, laboratorium, möbler etc. Kategorier som ingår i tjänsten är laboratoriet, fastighet samt resor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
• Initiera avtalshandlingar såsom offertförfrågningar/information/pris, upprätta och slutföra inköpsavtal, för att säkerställa en kostnads- och kvalitetseffektiv leverans av tjänster och varor.
• Utföra leverantörsutvärderingar i enlighet med gällande rutiner för att säkerställa att leverantörer uppfyller verksamhetens kvalitets- och miljöstandarder.
• Ansvarig för att utveckla upphandlingsstrategi för tilldelade kategorier tillsammans med relevanta intressenter: inklusive att utveckla upphandlingsplan, klargöra inköpskrav, matcha behov av leveranskapacitet, analysera utgiftsprofilen, söka möjligheter att förbättra effektivitet och värde samt samarbete med leverantörer för att identifiera inköpsmöjligheter.
• Ansvarig, tillsammans med affärsintressenter, för att välja leverantörer, godkänna dem enligt Mölnlyckes rutiner, förhandla villkor, upprätta och hantera kontrakt
• Ansvarig för att hantera leverantörer och leverantörsrelationer inklusive övervakning och hantering av leverantörsinformation, förbereda och analysera leverantörsprestanda.
• Ansvarig för hantering av leverantörsbasen och genom kategorihantering optimera värdeutgifterna inom tilldelade kategorier.
• Utvärdera, godkänna och källa från leverantörer samt förhandla fram och besluta om optimala avtal. Du kommer även delta och vara upphandlingsrepresentant i projekt; säkra ett optimalt leverantörsval och optimala villkor med leverantörer.
Vem är du?
Vi har lyckas i denna roll ser vi att du har förmågan att förhandla fram och besluta om optimala avtal. Du är analytisk och har goda förhandlingskunskaper. Du hat en fördjupad förståelse för upphandlingsprocesser med ett resultatinriktad fokus. Vi ser att du är en lagspelare och är socialt lagd. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. I övrigt ser vi att du har:
En akademisk utbildning i business och/eller teknik.
Minst 5 års erfarenhet av inköp/sourcing.
Erfarenhet av en global arbetsmiljö eller internationell erfarenhet.
Förståelse för sjukvård/medicinsk industri.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.