Category Manager till Orkla Foods

Arbetsbeskrivning

Orkla Foods är välkänt för sina förstklassiga varumärken. Orkla är dessutom en plats där medarbetare trivs, stannar kvar och utvecklas under många år.
Nuvarande Category Manager går nu vidare i sin karriär och vi söker hennes efterträdare. Inom kategorin ingår produkter som sill, ansjovis, kaviar och rom och de väletablerade varumärkena Abba och Kalles Kaviar.
Rollen är placerad på huvudkontoret i Malmö, där du möts av hög puls och dynamik samt kompetenta kollegor och chefer. Rollen ingår i organisationen som ansvarar för Category & Net Revenue Management och rapporterar till Category Leader Sara Zetterström.
Orkla Foods mål är att skapa Sveriges bästa kategoriorganisation! Vill du vara med på resan?



Om rollen
Rollen som Category Manager innebär att du är ansvarig för att driva och utveckla dina kategorier, i nära samarbete med sälj, marknad och våra kunder.
Våra varumärken i de kategorier du kommer ansvara för har en stark ställning, vilket gör att du kommer jobba i tätt samarbete med dagligvaruhandelns centrala inköpsorganisationer för att skapa gemensamma kategoriplaner.
Du kommer i denna roll arbeta med kategori, shopper och kund i fokus för att utveckla vårt kommersiella erbjudande. Fokus kommer att ligga på "4P-planen":Product, Price, Place och Promotion.
Arbetsuppgifter
Kartlägga och analysera kategoriernas dynamik över tid och dess drivkrafter
Använda dessa insikter för att skapa en Kategoristrategi tillsammans med marknadsteamet
Ansvara för den taktiska 4P-planen samt säkra implementering genom starkt tvärfunktionellt samarbete med både kundteam och Orkla Foods säljkår
Identifiera och prioritera säljkårsdrivna tillväxtmöjligheter samt kategori- och kundsamarbete.
Löpande genomföra kategoriuppföljningar och 4P analyser
Vara nyfiken och hålla dig uppdaterad vad gäller marknadsdata, trender, shopperinsikter och omvärldsdata
Förmedla och argumentera utifrån kategori-, shopper- och kundperspektiv i innovationsprojekt



Vem är du?
Som person är du driven, engagerad och vill uppnå resultat. Du är duktig på att samarbeta såväl som att jobba självständigt och vågar ta initiativ inom dina ansvarsområden. Du tycker om att arbeta med analys och insikter och omvandla dem till actions och möjligheter.
Eftersom du kommer att arbeta med snabbrörliga varor ser vi gärna att du har ett agilt mindset. Vi tror att du är nyfiken och har inställningen att du vill bli bäst på just dina kategorier och kund- och konsumentinsikter inom dem.Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga funktioner, vilket kräver god struktur, samarbetsförmåga samt en förståelse för hela affären. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Självklart har du även ett stort intresse för mat och dryck!


Formella krav:
Civilekonom med marknadsföringsinriktning eller liknande
Minst 2-3 års arbete av Category Management inom DVH (alternativt närliggande roller som KAM) och behärska analysverktyg som t.ex. Nielsen och ICA Self-Serve
Erfarenhet av att driva projekt
God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
Stor affärsförståelse och är van vid att omvandla analys till actions


Ansökan
Vi påbörjar den här rekryteringen direkt med urval, search och teamsintervjuer och kommer sedan att genomföra de sista stegen med fysiska intervjuer i augusti. Ansök gärna direkt, då vi går igenom ansökningarna allt eftersom de kommer in, men räkna med återkoppling först i augusti. Sista ansökningsdagen är 18/8.
Orkla Foods samarbetar i denna rekrytering med EQuality Rekrytering & Interim AB. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12.
Om Orkla Foods
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land.
Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro.
Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass och Paulúns.
Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande.

Om EQuality Rekrytering & Interim
Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.
Vi drivs av värderingarna professionellt, transparens och engagemang och har valt företagsnamnet EQuality då vi tror på:
EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
Quality - Vi säkerställer kvalitet genom hela processen, för både kund och kandidat

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQuality Rekrytering & Interim AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 22 december 2024

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024