OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du komma till ett stort och etablerat e-handelsbolag där du får arbeta med förhandling och sortimentsutveckling med flera populära varumärken?
Då kan rollen som Category Manager vara något för dig!
Vår resa på nätet började 2007. På den tiden sålde vi verktyg och mätinstrument i liten skala. I dag har vi utvidgat sortimentet med allt från trädgårdsprodukter till el- och vvs, omsätter runt 900 miljoner kronor och har verksamhet i fyra länder.
Vi är cirka 80 anställda som sitter i fräscha lokaler i Liljeholmskajen.
Vi söker dig som tillsammans med sju kollegor ska ansvara för att vi hela tiden utvecklar vårt samarbete med våra leverantörer för att få ett så lönsamt sortiment som möjligt.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Löpande kontakt med leverantörers sälj-, sourcing- och marknadsrepresentanter för att driva utveckling av vår och leverantörens prestation inom sälj, marknadsföring och logistik.
• Löpande förhandling med våra leverantörer för att utveckla vår försäljning och minska våra kostnader.
• Definiera säljmål på varumärkes- och leverantörsbasis i samråd med ledning och leverantörer. Löpande uppföljning mot säljmål och vara drivande att nå säljmålen uppsatta mot leverantörer.
• Löpande kampanj- och aktivitet-planering och säljutveckling med leverantörer, samt inköps- och marknadsavdelningen.
• Kravställa och utveckla våra produktpresentationer mot slutkund tillsammans med leverantör, koordinera och planera utbildning i sortiment inom organisationen med övriga avdelningar.
• Aktivt arbete med att vidareutveckla vårt sortiment i samråd med leverantörer, web content, ledning och koncern på såväl befintliga leverantörer och potentiellt nya.
Trots att vi växt mycket senaste åren är vi fortfarande ett tight gäng där du som individ blir sedd, samtidigt som du får jobba med stora kontaktytor med storbolagskänsla i och med att vår ägare Ahlsell äger inköpsprocessen.
Vi på Proffsmagasinet arbetar aktivt med det viktigaste vi har - våra medarbetare. När du jobbar hos oss vill vi att du i efterhand ska beskriva det som ”bästa tiden i ditt arbetsliv”. Vi jobbar för att göra alla medarbetare delaktiga och du får chans till att påverka hur ni ska arbeta för att uppnå bästa möjliga resultat.
Personprofil
Vi söker dig som antingen är inköpare där du har leverantörsansvar och arbetar med sortimentsutveckling, eller dig som är kategoriansvarig och känner igen dig i ovan nämnda arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med konsumentinriktat sortiment inom bygg och renovering för hemmafixare, så som verktyg, produkter i kök/badrum eller trädgård/fritid.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du är strukturerad, driven och brinner för att skapa lönsamhet. Du trivs när du får driva processer framåt och gillar att jobba nära affären. Vi söker dig som är ambitiös, driven och som vill komma till ett företag i tillväxt där du har chans att visa vad du går för.
Övrigt
Start: omgående enligt överenskommelse
Omfattning: heltid och tillsvidare
Arbetstid: kontorstider, flextid
Plats: Liljeholmskajen, Stockholm
Du kommer bli anställd av PerformIQ med goda chanser att bli överrekryterad till Proffsmagasinet.
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som självklart har kollektivavtal.
Vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg