Category Manager till Scandinavian Service Partner

Category Manager till Scandinavian Service Partner

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kategoriansvar och är redo för nästa steg i karriären? På Scandinavian Service Partner får du arbeta med en bred portfölj i en internationell miljö, samtidigt som du får stora möjligheter att påverka. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Scandinavian Service Partner (SSP) är en ledande operatör av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på allt från flygplatser och tågstationer, till arenor och eventanläggningar. Med fler än 600 anläggningar på olika resedestinationer i 36 länder, är hela 200 av dem i Norden. SSP har en portfölj med några av de mest kända varumärkena i landet som de driver under licens, exempelvis Starbucks och Burger King, men också deras egna märken såsom ÄTA, Hunter Bar och The Oak Barrel. SSP är placerade på Arlanda flygplats - en spännande och händelserik miljö där saker och ting aldrig står stilla. Det är även efter den devisen som SSP jobbar. Genom att vara flexibla, modiga och innovativa kan företaget ge sina gäster en upplevelse som överträffar alla förväntingar.

I rollen som Category Manager kommer du att arbeta inom affärsområdet Retail. Detta affärsområde består i dagsläget av varumärket WH Smith som är ett av de ledande travel convenience koncepten globalt där de säljer ett reseanpassat sortment av mat, dryck, konfektyr samt även böcker och reseelektronik. Du kommer att ansvara för ditt produktområde och dess portfölj i Sverige och Finland, där du utvecklar sortimentet för att ständigt bidra till kategorins försäljning och lönsamhet. Du upprättar en kommersiell plan för din kategori, varpå du agerar såväl operativt som strategiskt inom ramen för denna. Vidare samarbetar du med teamet och har en kollega som arbetar med motsvarande kategori i Norge och Danmark. När den kommersiella avdelningen är klar kommer den bestå av cirka 30 personer, som är placerade i respektive marknad.

På SSP får du chans att arbeta med en affärskedja som erbjuder stor variation av produkter, i en internationell miljö. För dig som har tidigare erfarenhet av kategoriansvar kan detta bli ditt nästa steg i karriären där du får stora möjligheter att påverka hur företaget ska arbeta i framtiden. Följ med på denna expansiva resa du också!

ARBETSUPPGIFTER
- Utveckling och underhåll av portfolion inom kategorin
- Kommersiell planering där du planerar och genomför värdeskapande aktiviteter
- Arbete mot flera KPIer där du säkerställer exempelvis kategorins lönsamhet, tillväxt och hållbarhet
- Tätt samarbete med ditt team och andra funktioner i verksamheten
- Presentationer för avdelningen och andra intressenter

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetat i en roll med kategoriansvar där du även ansvarat för sortimentet
- Har mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller liknande. Om du saknar en eftergymnasial utbildning ser vi att du väger upp med relevant arbetslivserfarenhet
- Har grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint

Det är meriterande om du:


* Har arbetat i en roll med kategoriansvar inom FMCG (fastmoving consumer goods)
* Har tidigare erfarenhet av personalansvar
* Har tidigare erfarenhet av projektledning
* Har kunskaper i finska


Som person är du:


* Resultatinriktad
* Orädd
* Självgående
* Problemlösande
* Relationsskapande


#

Övrig information


* Start: Omgående/enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Arlanda, Stockholm
* Övrigt: Då Arlanda är ett säkerhetsklassat område kommer du att behöva genomgå en säkerhetsprövning. Detta innebär bland annat att du behöver kunna visa upp intyg på vad du varit sysselsatt med de senaste fem åren, samt kunna visa upp ett utdrag från belastningsregistret.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SSP's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköps- och upphandlingschef

27 september 2024

Purchasing Manager

26 september 2024

25 september 2024

Global Purchasing Manager

Global Purchasing Manager

20 september 2024