OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i din karriär och ta dig an rollen som Category Manager i vår avdelning Category Management inom Devices. I rollen kommer du få ett brett kontaktnät och jobba med våra leverantörer, sälj- och servicekanaler samt marknadsavdelning – allt för att säkra bästa möjliga kundupplevelse.
Som Category Manager kommer du att ha fullt ansvar för utvalda produkter i vår hårdvaruportfölj vilket bland annat innebär dialog och kravställning mot leverantörer, intern införsäljning och informationsspridning, produktlanseringar, lönsamhetskalkyler och säljuppföljning.
Vi är en del av Devices som ansvarar för att Tre får rätt förutsättningar att årligen sälja hundratusentals mobiltelefoner, surfplattor, modem, tillbehör och smarta produkter. Vi inom Category Management har ett sortimentsansvar för all hårdvara som Tre köper in och säljer vidare till privat- och företagskunder. I stora drag har vi följande uppgifter:
• Säkra bästa möjliga partnerskap med hårdvaruleverantörer som t ex Samsung, Apple och Huawei och att vara spindeln i nätet mellan dessa och Tres organisation för att skapa attraktiva erbjudanden, kampanjer och lyckade lanseringar.
• Lönsamhetsansvar för Tres tillbehörs- och ”smarta”-produkter sortiment. Detta sker i nära samarbete med logistik för in och utfasning av produkter samt optimering av befintligt sortiment vad gäller volymer och lagervärden.
För att lyckas i rollen tror vi att du är självständig, engagerad och lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och skapa nya kontakter internt och externt. Du är intresserad av kundbeteende och drivs av att skapa de bästa förutsättningarna för god kundupplevelse och försäljning. Du har lätt att förstå helheten utifrån detaljerna och kan därmed prioritera rätt insatser för att skapa mätbara resultat.
Vi tror vidare att du har erfarenhet från liknande roller inom telekom och/eller liknande branscher och vana att jobba med processer, struktur och avtalsförhandling.
Om du dessutom har en prestigelös ”kavla-upp-ärmarna-attityd”, god kommunikativ förmåga och gillar att växla mellan strategiskt tänk, kreativitet och detaljer så kan du mycket väl vara personen vi söker!
På Tre erbjuder vi en organisation som har man roligt på jobbet. Vi försöker alltid att arbeta med korta beslutsvägar och värdesätter att ha högt i tak med kunden i fokus. Vi erbjuder dig en kreativ arbetsmiljö som flertalet gånger blivit utnämnda till en av Sveriges bästa arbetsplatser (Great Place to Work), något vi givetvis är mycket stolta över och där vi hoppas att du vill bli en del av detta. Vi har dessutom precis flyttat till vårt nya toppmoderna kontor vid Globen där vi självklart har gym (både inomhus-, och utomhusgym), restaurang, pingisbord, biljardbord och mycket mer.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 18 augusti 2019, så skicka in din ansökan idag. Har du några frågor om rollen, tveka inte att höra av dig till Markus Stenudd på markus.stenudd@tre.se.