OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.
Idag arbetar cirka 14 000 anställda i olika länder och sammanlagt 1 700 anställda i Sverige
I Sundsvall har Valmet 460 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.
Arbetsuppgifter:
Som inköpare säkerställer du en professionell och affärsorienterad upphandling i olika leveransprojekt. Du har ett övergripande ansvar för upphandlingar och inköp inom utvalda sortimentsgrupper. Ditt primära ansvarsområde är planering och ERP-administration såsom orderläggning, tidigare- och senareläggning av order samt leveransbevakning av produkter och material.
Vidare sköter du löpande kontakt med leverantörer nationellt som internationellt, där du även ansvarar för utvärdering, uppföljning och utveckling av samarbetet. Tillsamman med övriga på avdelningen arbetar ni aktivt med utveckling och effektivisering av inköpsprocessen.
• Ansvar för inköp av material till produktion och tillverkning
• Offerthantering, leveransbevakning och ERP-administration
• Ansvarar för leverantörsuppföljning och -utvärdering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, inköp eller logistik
• Något års erfarenhet inom inköp, gärna inom tillverkningsindustri
• God systemförståelse, gärna kunskaper inom ERP-systemet BAAN
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets lönsamhet första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Sundsbruk, Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund