Category Specialist

Category Specialist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en Category Specialist för att förstärka vårt team och ansvara för framgången inom våra produktkategorier. Som Category Specialist kommer du att  ansvara för att lägga en bra grund genom att säkerställa att våra stamdata är uppdaterade i vårt system och att vi har väl definierade digitaliserade processer för att underhålla dessa.  Du kommer att arbeta nära våra inköps-, marknadsförings- och försäljningsteam för att säkerställa att våra produkter presenteras på bästa sätt och uppnår framgång på marknaden.

I rollen som Category Specialist kommer du att rapportera till Local Sourcing Manager, och du kommer att ingå i vårt reginal sourcing-team som strävar efter en motståndskraftig och hållbar leveranskedja.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-08-31. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johanna.rodell@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.







Ansvarsområden
Dina ansvarsområden:
Du kommer att ansvara för att lägga en bra grund genom att säkerställa att våra stamdata är uppdaterade i vårt system och att vi har väl definierade digitaliserade processer för att underhålla dessa. Du behöver djupdyka i vårt system, samarbeta med de lokala kategoricheferna och vara i kontakt med våra leverantörer.
Du kommer att ansvara för att utveckla processer för kategorihantering och att utmana de som ska automatiseras.
Efter en tid driver du din egen mindre kategori vad gäller strategiimplementering, riskhantering, leverantörshantering, leder förhandlingar och driver ett tvärfunktionellt kategoriteam.
Samarbeta tvärfunktionellt främst med FoU, Kvalitet och Inköp, och globalt främst med Kina och USA.


Kvalifikationer
Din bakgrund:
Du har nyligen tagit examen inom ingenjörs- eller affärsområdet med fokus på Supply Chain Management.
Du har en stark analytisk förmåga, god inlärningsförmåga och tycker om att arbeta med dataanalys och med digitala verktyg.
Du har god kommunikationsförmåga, interpersonell och förhandlingsförmåga.
Du är en självgående och resultatinriktad lagspelare som gillar att vara i en global miljö med olika kulturer och tycker om att arbeta i en miljö med högt tempo.
Du har stort intresse för att lära dig och förstå inköpsverktyg och praxis med avancerad Excel-kunskap och gärna skicklig inom Power BI. Erfarenhet från arbete i SAP, SAP Ariba eller andra likvärdiga system är meriterande.
Du har ett stort intresse för att lära dig och utvecklas inom inköpsområdet, kommersiellt men också för att bygga kunskap inom industriella råvaror (exempelvis växlar, mekaniska, kabel och sele, plast) och att förstå kärntillverkningsprocesserna.
Engelska på professionell nivå, i både skrift och tal. Svenska kunskaper är mycket uppskattade.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024