CCC manager

Arbetsbeskrivning

Schneider Electrics kunderna har höga förväntningar på kvalificerad kundservice och teknisk support och vi vill möta dem med ett engagerat, serviceinriktat och tekniskt kunnigt team lett av en vass Customer Care Center Manager.

Vi söker därför en kundfokuserad och engagerad ledare som har till uppgift att driva det dagliga arbetet i vårt Customer Care Center (CCC), samt att utveckla verksamheten till att bli ?bäst i klassen?. Tjänsten

CCC omfattas idag av tre enheter; kundservice, teknisk support och reception/växel, och består av ca 60 medarbetare. Inom samtliga områdena står vi inför en spännande digital utveckling, där vi i framtiden vill kunna erbjuda våra kunder att interagera med oss på det sätt som passar dem bäst; via telefon, web, mail, chat osv. Parallellt med den digitala utvecklingen jobbar vi kontinuerligt med våra ?soft skills?, dvs. vår personliga förmåga att ge bra service i kundmötet. Vi drivs också av att ständigt förbättras och arbetar aktivt för att ta vara på goda initiativ från organisationen.

Du kommer att leda en dynamisk grupp på ca 6 personer med olika ansvarsområden som samarbetar nära varandra mot gemensamma mål. Du ingår i ledningsgruppen för CCC, kundnöjhet och kvalitet.

Funktionen kommer rapportera till chefen för Customer Care Center, kundnöjdhet och kvalitet. är en tillsvidareanställning med placering i Nyköping eller Stockholm.

Huvuduppgifterna kommer att vara:
1. Ha ett övergripande ansvar för CCC - att genom nära och engagerat samarbete med sina gruppchefer och andra kontakter inom företaget, säkerställa en effektiv och engagerande arbetsplats som ständigt förbättras och bidrar till företagets framgång.
2. Säkra CCCs mål på kundnöjdhet genom analys och rapportering av kundundersökningar, strukturerad uppföljning av kunder och coaching av medarbetare.
3. Driva digitaliseringen och automatiseringen av CCC, samt säkerställa funktionaliteten i CCC-teknologin så att den effektivt supporterar verksamheten och våra mål.

Kravprofil
För att vara framgångsrik i denna roll har du ett hjärta som brinner för kunderna och deras nöjdhet. Du har erfarenhet av att arbeta på callcenter och av callcenter teknologi. Du har gärna branscherfarenhet från en teknisk organisation samt har haft en ledarroll tidigare ? gärna erfarenhet av att leda genom andra. För att lyckas med den digitala visionen och utvecklingen av CCC, bör du ha ett stort intresse för IT och vara nyfiken på att upptäcka och utveckla nya digitala möjligheter.
Som person är du en stark och energisk ledare med förståelse för vikten av nöjda medarbetare för att få lojala kunder, samt lojala kunder för att nå ekonomiska mål. Du gillar problemlösning, är pragmatisk och backar inte för att samla teamet för att tillsammans hitta den bästa lösningen. Du är resultatorienterad, har ett starkt driv att utveckla verksamheten, samt en god kommunikationsförmåga, oavsett nivå i organisationen.

Vårt erbjudande
Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar. Vi kan erbjuda dig med rätt kvalifikationer och inställning, arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter.

Kontaktperson
Frågor om tjänsten besvaras av Gunilla Hasselblad, Chef för CCC, kundnöjdhet och kvalitet på 070-387 80 52 eller Dina Zadeh, HR, 072- 543 07 85

Ansökan
Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Läs mer och sök tjänsten på www.schneider-electric.se/jobb

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Human Resource

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schneider Electric Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 april 2014

Besöksadress

Frösundaviks allé 1
None

Postadress

Box 9026
Stockholm, xxxxx

Liknande jobb


6 december 2023