CDON Customer Service System & Team manager

CDON Customer Service System & Team manager

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av CDON i centrala Malmö söker vi nu en System and team manager till kundservice. Du erbjuds ett utvecklande roll där du kommer få vara med på en spännande resa med att forma morgondagens kundupplevelse i världsklass. I denna roll ser vi ett stort tekniskt intresse och vana av att bygga flöden i Zendesk ärendehanteringssystem som extra värdefullt.

Du kommer att ingå i vår kundserviceenhet som består av totalt 16 personer idag. Du förväntas arbeta självständigt och ha förmågan att prioritera och hantera en varierande operativ vardag. Du kommer att leda ett team av kundtjänstmedarbetare och ansvarar för att leda teamet till framgång genom att nå uppnå uppsatta mål.



Urval av dina ansvarsområden

- Definiera, implementera och utföra processer och funktionalitet inom plattformar och system som betjänar våra kundserviceflöden

- Utveckla, definiera och implementera macros, guidelines och arbetsflöden i tex Zendesk och Reclaimit

- Leda, coacha och utveckla ett kundserviceteam

- Följa upp och analysera KPIer samt ta action på förbättringsområden

- Planera, utveckla och genomföra utbildningsinsatser för ditt team och övriga anställda

- Säkerställa att rutiner och processer finns för quality assurance arbete

- Säkerställa hög kundnöjdhet mot samtliga intressenter

- Utarbeta effektiva supportprocesser och -rutiner och följa upp efterlevnaden av dem

- Agera 2nd line support vid behov samt vara eskaleringspunkt

- Utveckla, implementera och arbeta med ett systematiskt tillvägagångssätt för statistik och analytiska processer

- Identifiera behov och förbättringar i kundserviceprocesserna

- Koordinera och leda projekt



Kvalifikationer och önskade meriter

-
Minst 3-5 års erfarenhet inom relevanta områden såsom kvalitet, analys och projektledning

- Erfarenhet från arbete inom områden som supportar kundservice- och ärendehanteringssystem

- Kunskap och erfarenhet av arbete i Zendesk och Reclaimit

- Erfarenhet av Contact center system (tex ärendehanteringssystem, retur och reklamationshantering etc)

- God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska

- Erfarenhet av projektledning, med förmåga att hantera flera projekt samtidigt och hålla deadlines



Tjänsten är på heltid och utförs ifrån CDONs kontor på Södergatan i Malmö. Rollen rapporterar till Head of Customer Service. I denna rekrytering samarbetar CDON med Cronwik Consulting www.cronwik.se

Om CDON

We’re there for the little moments in your life.  

A bulb that has to be replaced. A tool to loosen that screw. A new hose pipe for your garden.  

And we’re there for the big moments as well, those times when you want to realise your dreams. 

The sofa for your first apartment together. The games console that has been at the top of your wish-list. Your first ever mobile phone.

We are a retail outlet where selected sellers offer millions of products in a wide range of categories. You can find whatever you want here, from gaming, toys and electronics to gardening, beauty products and items for your pets. Things to help you live your life, quite simply. 

We’re not just a marketplace. We’re part of your day-to-day life.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Karlsson

Gustaf Cronquist
0771-19 19 19
Caroline Wessberg
0771-191919

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cronwik Rekrytering och Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2023
  • Ansök senast: 18 november 2023

Besöksadress

Hammarby Allé 32, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Allé 32
Stockholm, 12061

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024