OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobb-ID
10220430
Jobbeskrivning
Kunden är en ledande aktör inom åkeribranschen i Sverige. Dina arbetsuppgifter kommer vara distribution av produkter annan gods till olika kunder. Du kommer att utgå från vår kunds terminal i Hjärnarp men du kommer därefter vara på vägarna enligt planerad rutt.
Villkor
Startdatum: Löpande rekrytering
Ort: Hjärnarp, Skåne
Arbetstider: Varierande
Omfattning: 100%
KOMPETENSKRAV
- CE-behörighet
- Giltigt YKB
- Digitalt förarbevis
- Utbildning inom ADR
- Behärskar svenska i tal och skrift
- Meriterande ifall du behärskar engelska
- Truckkort
DINA ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består bland annat av lastning, lossning och transport av gods till kunder utgående från Hjärnarp. Du utgår från kundens terminal i Hjärnarp och distribuerar paket till andra terminal och kunder. Du kommer att vara anställd hos oss på Reko Consulting och vara uthyrd till vår kund. Start sker omgående och jobbet är tillsvidare.
OM FÖRETAGET
Kunden är en välkänd aktör inom åkeribranschen som erbjuder lager och logistik för olika målgrupper. Företagets huvudkontoret ligger i Skåne och företaget har kontor, leveranser och kunder i hela landet. Vår samarbetspartner är ett familjärt bolag som verkat i många år och är ett igenkänt varumärke i området. Företaget tar heder i sin noggrannhet och fokus på kvalité i sina produkter och tjänster.
DIN PROFIL
För att lyckas i den här rollen behöver du ha tidigare erfarenhet som en lastbilschaufför. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat samt kunna läsa och förstå
engelska. Det är viktigt att du är morgonpigg då lastning och lossning sker tidigt på morgonen. Det är viktigt att du som person är noggrann och ansvarstagande då mycket av jobbet sker på eget ansvar. Du behöver vara van vid att köra långa sträckor då transport mellan städer och regioner ingår i arbetet.
OM OSS
Som anställd på Reko Consulting kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Reko Consulting får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Reko arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Reko för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.