OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna som trivs med att ge service och bidra till att skapa resultat med hög kvalitet? Letar du efter en arbetsgivare som håller en hög professionell nivå i kombination med god kamratanda? Då är du är Advokatbyrån Cederquist nya HR- och Löneadministratör!
Cederquist är en av Sveriges högst rankade affärsjuridiska byråer och våra verksamhetsgrupper rankas ständigt bland de absolut främsta i Sverige. Vi arbetar på en global marknad och är idag 160 medarbetare, som med utveckling, resultat och glädje i fokus arbetar tillsammans under ett tak på Blasieholmen i Stockholm.
En modern och värderingsstyrd organisation, med en stark företagskultur och en unik, familjär stämning. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: lyhördhet, engagemang och kvalitet. Som arbetsgivare vill Cederquist uppmuntra och stimulera erfarenhetsutbyten, samarbete, personlig utveckling och trivsel. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och erbjuder en genuin och attraktiv arbetsplats med många fina förmåner.
Om rollen
Som HR- och Löneadministratör kommer du ha ansvar för hela löneprocessen och därtill varierad administration. Du kommer ingå i ett passionerat HR-team bestående av Head of People and Culture samt People and Talent Manager, och rapporterar till Head of People and Culture. Du kommer att ges frihet i din roll, samtidigt som alla stöttar och hjälper varandra inom teamet. Du kommer ha regelbunden kontakt med både medarbetare och partners samt nära samarbete med såväl HR-teamet som ekonomifunktion. I rollen ges du möjlighet att upprätta rutiner och nya processer och strukturer inom ditt område. Det är viktigt att du motiveras av att hjälpa till, skapa struktur och att hitta lösningar för att ge professionell service och support.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bla:
• Lönebearbetning i lönesystemet Agda
• Upprätta anställningsavtal och arbetsintyg
• Bidra till digitalisering och effektivisering av det administrativa arbetet samt HR-processer
• Sammanställa information och statistik kopplat till våra nyckeltal inom HR samt underlag inför lönerevision, budgetprocess, etc.
• Hantera administration inom ramen för vår utvärderingsprocess
• Utbildningsadministration och medverkan i introduktionsprogram
• Kontaktperson gentemot Advokatsamfundet
• Hantering av pensions- och försäkringsadministration
• Hantera administration kring bakgrundskontroller
Är du den vi söker?
Vi söker dig som brinner för ordning och reda och har ett naturligt ordningssinne och struktur i allt du gör. Du är strukturerad och noggrann med ett fokus på att leverera med hög kvalitet i en organisation som jobbar i ett högt tempo. Du drivs av att hitta effektiva processer och du är intresserad av digitalisering för ett ännu bättre verksamhetsstöd. Du har också ett sinne för detaljer och är bra på att hantera flera saker parallellt, vilket gör att du är framgångsrik som spindeln i nätet.
Vi ser gärna att du har bra med erfarenhet av att hantera hela lönebearbetningsprocessen. Vi tror att det är en fördel om du har erfarenhet från tjänste- eller konsultbranschen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ann-catrine.heidmark@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52