OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CEKAB, Centralen för Elektroniska Korttransaktioner CEK AB, levererar säkra och kostnadseffektiva IT-tjänster för elektroniska betalningar.Kunderna utgörs av banker och finansinstitut, som har någon form av kortverksamhet i sitt tjänsteutbud.CEKAB etablerades 1989 och har idag ett 50-tal anställda.För att kunna hantera cirka 1 miljard transaktioner på årsbasis, ställs stora krav på tillgänglighet, säkerhet och driftstabilitet www.cekab.se.Nu söker CEKAB en ansvarig för projektkontoret.CEKAB ger dig möjligheten att jobba inom en mycket intressant verksamhet som är under ständig expansion, förändring och viktig i dagens samhälle. Tjänstens innehåll I tjänsten som ansvarig för CEKABs projektkontor har du det övergripande ansvaret för att samordna projekt samt ansvara för utvecklingsverktyg och metoder.Projektkontoret verkar som stöd för projektledarna och ansvarar bl.a för kvalitetssäkring, resurssättning och information kring projekten.Målet är att hålla en mycket hög kvalitet i projektportföljen, komma längre i projektarbetet och hantera eventuella risker på ett bra sätt.Projekten omfattar alla utvecklingsfaser i en teknisk miljö, från förstudie till fastställande av kravspecifikationer till införande och överlämning till förvaltning.I dina arbetsuppgifter kan även ingå att driva egna projekt där du koordinerar och överblickar helheten i projekten och ansvarar för rapportering och att genomföra uppföljningar. Din bakgrund Du har en akademisk examen inom industriell ekonomi eller är civilingenjör, alternativt har tillskansat dig motsvarande kompetens genom erfarenhet. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att leda eller bygga upp projektkontor samt har flerårig erfarenhet från arbete i tekniska projekt.Vi vill att du har erfarenhet av projekt som inkluderande flera parter samt att du är van att arbeta mot tids - och ekonomiska ramar.Du är metodmedveten och har tidigare följt projektmetodiker, meriterande är om du känner till PEJL.Du har en bred teknisk bakgrund och förståelse och har vana och erfarenhet av arbete mot leverantörer.Du har goda kunskaper i att utrycka dig i tal och skrift såväl i svenska som i engelska.Vi ser det som meriterande om du har verksamhetskunskap inom kortbetalningar.Din person Som person är du ödmjuk och har en god samarbetsförmåga.Du är mycket driven och självgående och har lätt för att coacha och motivera dina kollegor.Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och tycker om att arbeta i högt tempo med många bollar i luften. Ansökan I denna rekrytering samarbetar CEKAB med Elan.Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 mars 2007.