OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.
Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 500 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 120 medansvariga fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.
Är du en ekonom och älskar system? Är du strukturerad, noggrann och effektiv? Stämmer detta in på dig och om du dessutom är en glad och positiv lagspelare, då är rollen som Accountant på Cellbes något för dig.
Ditt uppdrag:
Du kommer ingå i ett litet team på ekonomiavdelningen som hanterar koncernens ekonomiuppgifter. Som Accountant på Cellbes arbetar du både självständigt såväl som i grupp och du behöver vara trygg i att ta stort ansvar för dina egna, såväl som gruppens, arbetsuppgifter. Eftersom vi är ett litet team blir det stor variation av uppgifter. Det innebär att du kommer att hantera arbetsuppgifter på olika svårighetsgrad och det är viktigt att du är opretentiös och ödmjuk inför kollegor, leverantörer och kunder. Du bör också känna dig bekväm med att leda eller ha stor del i projekt som rör avdelningen. I denna roll är det stort fokus på alla system vi använder och du behöver vara mycket bekväm med att arbeta i flera system parallellt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- Administration och kontroll av in- och utbetalningsfiler
- Felsökning vid avvikelser i våra system
- Kontakt med leverantörer, banker m.fl
- Remburser, dokumentinkasson
- Delta i implementation av nytt ERP
- Delta i eller leda implementationen av eventuellt ytterligare system
- Löpande se över befintliga rutiner och förbättra/effektivisera
- Bokföring
- Månadsbokslut
- Inventarieregister
- Leverantör- och kundreskontra
- Övrigt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning
Din Profil
Vi söker dig som är självgående och ansvarsfull med ambitionsnivån att alltid göra det lilla extra.
För att trivas i rollen tycker du om variation och du känner stolthet i att veta att det du slutför är kontrollerat och genomgånget. Tjänsten innebär att du hanterar många olika typer av arbetsuppgifter under en dag och att du i och med det förväntas kunna ta stort eget ansvar för löpande uppgifter, såväl som att fånga upp saker som måste åtgärdas, och ofta själv vara den som ser till att de blir åtgärdat.
Kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Mycket goda språkkunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
- Kunna behålla lugn och fokus trots många bollar i luften samtidigt
- Vara social och obehindrat ta kontakt med kollegor, leverantörer m.fl
- Vara pedagogisk i din kommunikation både i tal och skrift
- Ha minst grundläggande kunskaper i Excel och Outlook
- Är lättlärd i olika system. Meriterande med erfarenhet av: - Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Harmoney
- Rillion Prime
- Avarda Online
- Channel Advisor
- PayPal
Att Jobba på Cellbes
För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medarbetare, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm, du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget.
Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medarbetare. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor, är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning https://www.cellbes.se/kundtjanst/hallbarhet/rapporter!
Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Ytterligare information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdagen är dock 2023-11-26. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Jessica Hogland, Finance Development Manager, jessica.hogland@cellbes.se . Vi ser fram emot din https://www.cellbes.se/kundtjanst/om-cellbes/jobba-hos-oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Grahm, Marketing Manager
033- 17 31 18
Charlotta Tångstedt, Unionen
033- 17 33 28
Maria Gepertz, Inköpschef Cellbes
033-17 32 38
Elisabeth Olsson
Elisabeth.Olsson@consortiofashion.com
Henrik Aronsson, Team Leader Web Development
henrik.aronsson@cellbes.se
Kristina Hermansson
kristina.hermansson@cellbes.se