OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Cellsolar är Sveriges ledande solcellsleverantör för villaägare och driver mot målet att alla 1,9 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi.
Varje dag, tak för tak, från kundens första tanke på solceller till det att hushållet producerar egen grön el, hjälper vi Sveriges villaägare att bli egenproducenter med intelligent styrning av både sin egen konsumtion och produktion och därmed bidra till ett mer hållbart samhälle. Som en del av 1Komma5°-gruppen är Cellsolar ansvariga för att vi i Skandinavien driver mot företagets vision om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. Vi har sedan starten 2016 vuxit snabbt, och är idag ca 70 härliga medarbetare och har kontor i Skåne, Kalmar, Göteborg och Stockholm
Vi fortsätter nu vår tillväxtresa och söker ytterligare en Kundtjänstmedarbetare till vårt huvudkontor i Johanneshov.
Uppdraget
I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta mot Cellsolars kunder som mestadels består av privatpersoner. Du kommer även ha tätt samarbete internt mot våra installatörer, koordinatorer och säljare. Du kommer ta emot väldigt varierande ärenden i allt från frågor via felanmälningar från kund till installationstekniska frågor. Du fokuserar på kundservice med uppgift att kvalitetssäkra upplevelsen för våra kunder.
I rollen ingår bland annat:
- Daglig kontakt med kunder
- Svara på inkommande via telefon och mail
- Hantera reklamationer och serviceärenden
- Registrera inkommande leads
- Uppsättning av kundkonton
- Säkerställa att alla ärenden dokumenteras i vårt CRM-system
- Vara med i utvecklingen av processer för att förbättra kundresan
- Vara behjälplig vid kundnöjdhetsundersökningar
- Framtagande av rutiner för en fortsatt effektiv kundservice
Arbetet är baserat på vårt huvudkontor i Johanneshov.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 40 timmars arbetsvecka. Provanställning om sex månader tillämpas.
Vem är du?
För att trivas hos oss bör du älska att arbeta i en föränderlig och snabbväxande miljö. Då rollen innebär väldigt självständigt arbete krävs det ett stort driv att vilja ta ansvar samt en god administrativ färdighet då du hanterar flera olika typer av ärenden samtidigt. Du bör brinna för att alltid ge bästa service med viljan att förbättra och utveckla kundresan.
Du behöver ha ett stort intresse för el- och solcellsområdet och du är inte rädd för att lära dig nytt.
Det är av stor vikt att du är strukturerad med en given inställning av problemlösning.
Krav för tjänsten är:
- Ha en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av att jobba i CRM-system och andra digitala verktyg
- Dokumenterad erfarenhet av tidigare jobb med kundnära tjänster
För att lyckas i denna roll ser vi även att du:
- Kan uttrycka dig på ett smidigt sätt och kommunicera med en medvetenhet om hur du uppfattas av andra
- Vara lyhörd och flexibel i hur du bemöter människor, ha en fingertoppskänsla när det gäller servicenivå
- Är organiserad och har en positiv och lösningsorienterad attityd
- Har en god förståelse för teknik och IT-lösningar
- Stort plus om du studerat solenergi eller arbetat med solcellslösningar tidigare
Vi erbjuder
Ett uppdrag där du får ta eget initiativ och använda dina kunskaper inom kundservice och solenergi fullt ut. Du kommer självklart att få upplärning av kunniga kollegor samtidigt som vi tror på learning by doing och att våga testa själv. Du kan förvänta dig en snabbfotad arbetsmiljö med högt i tak där alla strävar mot ett gemensamt mål - att driva mot omställningen till förnybar el och att se till att våra kunder blir nöjda med oss som leverantör.
Vi är ett team av entreprenörer med kompetenser som kunniga elektriker, lösningsorienterade koordinatorer, drivna säljare, professionella marknadsförare, företagsutvecklare med flera.
Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och erbjuder tjänstepension till alla våra tillsvidareanställda.
Cellsolar strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.
Ansökan
Stämmer ovan uppdrags- och personbeskrivning in på dig?
Varmt välkommen att söka tjänsten som Kundtjänstmedarbetare. Sista ansökningsdag är den 29 maj 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Bifoga CV och personligt brev till din ansökan där du även beskriver vad du kan tillföra Cellsolars team.