Central Process- & Förbättringsledare

Central Process- & Förbättringsledare

Arbetsbeskrivning

Är du vår Centrala Process- & förbättringsledare? Drivs du av att skapa hållbara resultat och utveckla verksamheten? Vill du vara en del av en engagerad, målinriktad och högpresterande avdelning som präglas av prestigelöshet, laganda och framåtdriv? Logistik Kundsupport inom ICA Logistik söker nu en central Process- och förbättringsledare som vill vara med och utveckla en verksamhet i världsklass där vi arbetar med medarbetaren och kunden i fokus.



Logistik Kundsupport är en kundorganisation som ligger under logistik inom ICA Sverige AB. Våra kunder är i huvudsak ICA butikerna runt om i landet, men vi samarbetar även med leverantörer och övriga funktioner inom logistik och ICA Sverige AB. Uppdraget för logistiks kundsupport är att samlat driva och utveckla kundperspektivet och de processer som är kopplat till kund. Detta gör vi genom att arbeta med rotorsaksanalyser, proaktivitet och tydligt ägandeskap med syfte att öka kundnöjdheten inom varuförsörjningen.



Arbetsbeskrivning

I rollen som Central process- och förbättringsledare kommer du att leda och samordna funktionens process- och förbättringsarbete. Du kommer få möjlighet att tillsammans med oss fortsätta att utveckla en kultur där ständiga förbättring är en del av vardagen. Med basen i våra processer skapar vi stabilitet och kvalité och genom att ständigt hitta smartare sätt att arbeta, möter vi våra kunders behov. I utvecklingen av vår verksamhet tar vi utgångspunkt i både lean och agilt som metodik.



Du arbetar proaktivt för att identifiera behov av förbättringar i processerna och i verksamheten för att utveckla och effektivisera verksamheten. Förutom ansvaret att leda funktionens process- och förbättringsarbete kommer du också vara funktionens representant i Logistiks process- och förbättringsarbete, för att tillsammans med dina kollegor förbättra hela Logistik ur ett flödes- och helhetsperspektiv. Du kommer också tillsammans med dina motsvariga kollegor i övriga funktioner bidra till att skapa en förbättringskultur där vi delar goda exempel och lärande.



Ditt ansvar är att skapa förutsättningar och struktur för funktionen att arbeta med processefterlevnad, processutveckling och ständiga förbättringar. Det gör du genom att skapa engagemang, förståelse och lärande i funktionen för att skapa en verksamhet som är självgående.



Exempel på arbetsuppgifter

* Kartlägga och analysera funktionens huvudprocesser för att identifiera förbättringar
* Utbilda och träna ledare och medarbetare inom metoder och verktyg kopplat till lean och agilt samt coacha den i förändringsledning för att uppnå hållbara förändringar
* Utveckla nyckeltal för att mäta processerna samt framdrift i förbättringsarbetet
* Ansvara för funktionens del i Logistisk ledningssystem
* Sammanhållande för funktionens internrevisioner



Vi söker dig som har stor kunskap/erfarenhet kring process- och förbättringsarbete samt förståelse för flödesperspektivet. Du har också goda kunskaper och praktisk erfarenhet av att ha arbetat med lean och agila metoder.

Vidare ser vi att du har erfarenhet av utvecklingsarbete och större förbättringsinitiativ kopplat till processer inom logistik.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som projektledare av projekt i större organisationer samt erfarenhet att leda projektgrupper.

Har du sen också en relevant högskoleutbildning inom området så är det meriterande.



För att lyckas i rollen krävs det att du:

* Är pedagogisk och entusiasmerande med mycket god kommunikativ förmåga
* Har stor passion och drivkraft för processarbete, processutveckling och ständiga förbättringar
* Är strukturerad och metodisk samt gillar samarbete med olika funktioner och människor i en komplex och föränderlig vardag
* Har en naturlig förmåga att ständigt utveckla organisationen och förbättra verksamheten genom att leda andra mot uppsatta resultat





Om ICA

ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.





Sista dag för ansökan är 2021-03-15

Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Umeå



Kontaktpersoner:

Viktoria Wikander, Chef Verksamhetsstöd Logistik Kundsupport

viktoria.wikander@ica.se 090-156493





Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Postadress

Truckgatan 15
KUNGÄLV, 44280

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024