Central Process- & förbättringsledare Replenishment

Central Process- & förbättringsledare Replenishment

Arbetsbeskrivning

Är du en Central Process- & förbättringsledare som drivs av att skapa hållbara resultat och utveckla verksamheten? Vill du vara en del av en engagerad, målinriktad och högpresterande avdelning som präglas av prestigelöshet, laganda och framåtdriv? Replenishment inom ICA Logistik söker nu en central Process- och förbättringsledare som vill vara med och utveckla en verksamhet i världsklass där vi arbetar med medarbetaren och kunden i fokus



Huvudsakligt ansvarsområde som Central process- och förbättringsledare är att leda och samordna funktionens process- och förbättringsarbete. Detta genom att skapa förutsättningar inom områden som processefterlevnad, processutveckling och ständiga förbättringar. Du kommer att leda och driva det centrala arbetet med funktionens processer och förbättringsarbete med fokus på strategiska frågor inom funktionen. Vidare är du funktionens representant och viktig del i att processarbete likriktas och samordnas inom hela funktionen såväl som inom hela logistikorganisationen. Ytterligare ett viktigt ansvarsområde är att identifiera behov av förändringar och förbättringar kopplat till processer och leda verksamheten så att centrala initiativ genomförs. Du ska också sprida kunskap och lärande i förbättringsmetodikerna lean och agilt för att skapa ökad förståelse och engagemang för förbättringsarbete i verksamheten.



Som Central process- och förbättringsledare ska du bidra till att skapa rätt förutsättningar och struktur för att hela funktionen ska nå uppsatta mål genom att driva kartläggningsarbete och analysera funktionens huvudprocesser utifrån ett kundperspektiv och verksamhetens behov. Vidare innebär rollen att utveckla och effektivisera funktionens processer för att möta såväl funktionens målbild som logistikorganisationens övergripande målbild samt lagkrav. Du kommer att driva arbetet med processarbete genom att skapa engagemang, förståelse och lärande i funktionen kring processer utifrån central processledares målgrupp. Befattningen ansvarar för att skapa funktionens huvudprocesser i Logistiks ledningssystem samt säkerställa dess aktualitet. Den är vidare sammanhållande för funktionens förbättringsdagar (internrevisioner) och uppföljning av resultatet samt systemadministratör för förbättringsverktyget C2. Inom ansvaret ingår även att delta i/leda projekt som syftar till att utveckla processer och därmed verksamheten inom ramen för det egna kompetensområdet utifrån verksamhetsplaner och prioriteringar.



Vi söker dig som har stor kunskap/erfarenhet kring process- och förbättringsarbete samt förståelse för flödesperspektivet. Vidare ser vi att du har erfarenhet av utvecklingsarbete och större förbättringsinitiativ kopplat till processer inom supply chain och logistik. Du har vana att genomföra mer komplexa analyser och förmåga att visualisera trender, avvikelser och potentialer utifrån kvantitativa som kvalitativa data. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som projektledare av projekt i större organisationer samt leda projektgrupper och arbete med lean och agila metoder. Har du sen också en relevant högskoleutbildning inom området så är det meriterande.



För att lyckas i rollen krävs det att du är pedagogisk och entusiasmerande med mycket god kommunikativ förmåga för att skapa förståelse för process- och förbättringsarbete. Du har en stor passion och drivkraft för processarbete, processutveckling och ständiga förbättringar. Du har ett starkt personligt ledarskap som väl balanserar med ICAs värderingar. Du är strukturerad och metodisk samt gillar samarbete med olika funktioner och människor i en komplex och föränderlig vardag. Du har en naturlig förmåga att ständigt utveckla organisationen och förbättra verksamheten genom att leda andra mot uppsatta resultat. Vidare besitter du en analytisk förmåga att både fördjupa och förenkla problemställningar.



Om ICA

ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.



Replenishment är en central funktion inom ICA logistik med syfte att säkerställa varutillgången till butik samt skapa förutsättningar för en kostnadseffektiv logistik.



Anställningsform

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Tjänsten är med placeringsort Västerås eller Solna

Tillträde

Enligt överenskommelse



Kontaktuppgifter

Malin Persson, Chef Verksamhetsstyrning Replenishment

malin.persson@ica.se 076-8195480

Sista dag för ansökan

2021-02-05

Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!



Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Postadress

Truckgatan 15
KUNGÄLV, 44280

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024