Centralen söker Key Account Manager/Säljare Miljöhantering till Vänersborg

Centralen söker Key Account Manager/Säljare Miljöhantering till Vänersborg

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Centralen är ett av regionens ledande transportföretag med ca 30 medarbetare som sysselsätter 200 personer och 200 fordon. Centralen har verksamhet inom; Fjärr & Distribution, Miljö & Drivmedel samt Anläggning & Entreprenad. Centralen är helhetsleverantören som ligger steget före, och är det naturliga valet för alla som söker hållbar miljö, kvalitet och goda affärer inom transport och logistik. Centralen har cirka 70 delägare och omsatte 2021 över 406 miljoner kronor.

Dina arbetsuppgifter
Affärsområdet erbjuder tjänster inom miljöhantering, containerhantering, slamsugning och spolningstjänster, torrsugning samt hjälp med återvinning. Tjänsten innebär att dagligen vara nära både nya och befintliga kunder i syfte att skapa attraktiva lösningar utifrån deras behov.

Som affärsansvarig ansvarar du för ett flertal stora ramavtalskunder vad gäller kundutveckling, avtal och försäljning till dessa.
Ditt geografiska område är primärt Trestad/Fyrbodal men vi har kunder från Göteborg i söder till Karlstad i norr. Du har placeringsort Vänersborg och du rapporterar till Affärsområdeschef.

Dina arbetsuppgifter består även av att utveckla affärsområdet genom bearbetning av nya kunder och att hela tiden vara öppen för nya affärsmöjligheter. Du kommer ta fram budget och andra relevanta nyckeltal för affärsområdet, tillsammans med din chef samt ta fram och genomföra utvecklande kundaktiviteter.

För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du på ett naturligt sätt arbetar proaktivt med att utveckla affärsförslag och komma med lösningar, du blir helt enkelt kundens transportexpert! Stort fokus kommer att läggas på din förmåga att bygga goda relationer, vara konsultativ och ditt driv att vara ute hos kund.


Din profil
Vi är övertygande om att den vi söker har ett positivt intresse för affärsutveckling och försäljning. Du har erfarenhet av arbete inom logistik, transport och avfallshantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet från privata eller offentliga upphandlingar.

Du är en självgående, analytisk och strukturerad person som har förmåga att bygga goda relationer och hitta lösningar som skapar mervärden. För rollen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du behöver även vara en god användare av Officepaketet och CRM-system.

Vi erbjuder dig anställning i ett bolag där du kommer få stora möjligheter att få vara med och bidra samt påverka. Vi är inne i en expansiv fas där många roliga och intressanta utmaningar ligger framför oss. Du är redo för nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss. Vi är en liten organisation där alla jobbar nära varandra.

För oss är det viktigt att vara flexibla och snabba till beslut, allt för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med stort affärsfokus, mycket energi och nära till skratt, då kan du mycket väl vara vår nästa kollega!

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail, malou.lundgren@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 17 juni 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier:
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom ekonomi, försäljning/marknad, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Key Account Manager

Key Account Manager

15 november 2024

15 november 2024

Account Manager

Account Manager

15 november 2024

Key Account Manager - NMS Tuning

14 november 2024