OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver dig som tycker att det är roligt med utveckling, etablering och förvaltning av inköpstjänster! Gillar du att i olika forum informera, presentera och driva utvecklingsfrågor? Trivs du i en roll där du är spindeln i nätet och håller i kontakterna med såväl användare som leverantör? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Verksamhetsområde ekonomi och inköp ger kunderna stöd i det dagliga arbetet och bidrar till stadens utveckling genom ett strategiskt framåtriktat perspektiv. Inom enheten Ledningsstöd arbetar vi både operativt och strategiskt med både förvaltning och utveckling.
Du kommer tillhöra ett team med liknande uppgifter så du kan vara trygg med att ni hjälps åt och kan växeldra i vissa delar, få hjälp att se nya synvinklar, bolla idéer och tankar. Hos oss är det laget som gäller och gränserna mellan de olika rollerna är inte spikraka och strikta. Vi jobbar för att tillsammans få fram så bra helhetslösningar för våra kunder som möjligt.
I arbetet med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering, Visma Proceedo, kommer du att arbeta med att:
• ansluta leverantörer till Proceedo och anpassa/utveckla avropsmodeller för stadens ramavtal.
• hantera externa kontakter och support för avtalsleverantörer gällande uppsättning och anslutning av ramavtal.
• etablera, testa och underhålla leverantörsanslutningar för elektroniska inköp.
• delta i projekt kring t ex införande av tjänsten vid stadens bolag, organisationsförändringar och andra projekt i olika storlek.
• ge support till stadens lokala verksamhetsstöd i frågor kring fakturor, sambandskontroller och övriga funktioner i
Proceedo.
• utföra dagliga rutiner som exempel att stämma av inkommande masterdata, edi-filer och göra andra kontroller.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, IT eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer är relevant. Du har erfarenhet av systemet Visma Proceedo och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med systemadministration och support.
Har du erfarenhet av offentlig verksamhet är även detta meriterande.
För att lyckas i den här rollen behöver du vara bra på att skapa relationer och goda samarbeten.
Det är viktigt att du är lyhörd och tydlig i din kommunikation både i tal och skrift, då du kommer ha många kontakter både internt och externt.
Flera arbetsuppgifter och forum/nätverk ställer krav på att vi informerar och utbildar användare av systemet så det är viktigt att du känner dig bekväm med att hålla presentationer i olika format.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.