OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att leverera kakelbranschens bästa kundupplevelse? Har du dessutom ett genuint intresse av försäljning och kundutveckling? Då kan vi vara arbetsplatsen för dig!
Beskrivning av rollen:
I rollen som säljkoordinator fungerar du som ”spindeln i nätet” och support till säljorganisationen med fokus på affärsområdet Bostad där vi bearbetar och servar kunder inom bostadsutveckling och nyproduktion. Det innebär varierande arbetsuppgifter, allt från att utföra egna kundmöten, visa Centros produkter och driva samarbete med övriga säljfunktioner till att leverera prover, besöka arbetsplatser och aktivt delta på möten internt och externt.
Du är med i hela säljprocessen tillsammans med ansvariga säljare och för rätt person ett ypperligt tillfälle att lära sig vår bransch och affär från grunden. Rollen kräver också att du har förmåga att ta egna initiativ och beslut, samt förmåga att prioritera rätt uppgifter vid rätt tillfälle.
Önskad arbetslivserfarenhet/yrkeskompetens:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av från branschen och har kunskap inom keramiska ytskikt (kakel och klinker), samt erfarenhet från liknande arbete (ex. support, administration och kundkontakt), kanske från en junior roll som butiksmedarbetare eller plattsättare.
Du får gärna ha en utbildning eller arbetslivserfarenhet som genererat god ekonomisk förståelse, men det är inget krav. Du har dock en god systemvana och goda kunskaper i Officepaketet samt förmåga att snabbt lära dig nya affärssystem. Vi ser också att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Önskade personliga egenskaper:
Vi letar efter dig som är energisk, tävlingsinriktad och som tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Din styrka ligger i att hjälpa andra och du trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa ditt beteende till olika personer och hjälper gärna till med det som behövs och är inte rädd för att ta i och jobba fysiskt om det behövs. Vidare är du självgående, nyfiken och orädd. Du är social och trivs med att bygga relationer med kunder såväl som med kollegor.
Utbildningskrav:Fullgjord gymnasieutbildning
Vi erbjuder: Du blir en del av ett bolag i en spännande fas där du som Säljkoordinator kommer ha stora möjligheter att påverka din egen och företagets utveckling. Vi har kollektivavtal och utöver det har vi andra förmåner såsom:
- Goda utbildningsmöjligheter
- 5 000 kr i friskvårdsbidrag
- Personalpriser på våra produkter
- Lunchförmån (Rikskortet)
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Viktor Hernborg. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor på tel: 076- 000 18 67 eller via mail: viktor.hernborg@salesonly.se . Observera att vi kan endast ta emot era ansökningar via annonsen, ej våra mailadresser.
Centro är en ledande återförsäljare av kakel, undermaterial och verktyg. Sedan 2007 ingår bolaget i Beijerinvest som ägs av finansmannen Anders Wall med familj. Idag är Centro en rikstäckande aktör med 11 butiker samt centrallager i Bro. Huvudkontoret ligger i Järfälla. Under 2019 omsatte Centro ~265mnkr och ökade under året såväl omsättningen som lönsamheten sett till jämförbara enheter.