CEO-assistent till Coop Mitt i Gävle

CEO-assistent till Coop Mitt i Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Coop Mitt är i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en CEO-assistent. Vi har 96 butiker med 2 100 medarbetare, varav merparten butiksanställda, och en omsättning på 4,6 miljarder kr. Coop Mitt är en konsumentförening och finns i Gästrikland, Hälsingland, Dalarna, Uppland, Västmanland samt Närke.

Vi är inne i en förändringsresa och erbjuder en omväxlande och utvecklande roll i en trevlig miljö. Dina övergripande uppgifter som CEO-assistent är att ansvara för de administrativa uppgifterna på Servicekontoret i Coop Mitt. Du arbetar och bidrar till att implementera och effektivisera våra administrativa processer och rutiner och stöttar i första hand CEO och delar av företagsledningen i det dagliga arbetet.

Ansvarsområden
I rollen som CEO-assistent på Coop Mitt ingår även att:
Ta fram presentationsmaterial
Förbereda och samordna affärsledningsmöten samt styrelsemöten
Ansvara för beställningar av kontorsmaterial
Boka och koordinera konferensarrangemang
Koordinera föreningens innehåll i Coops Hållbarhetsredovisning
Ansvara för kundfrågor via informationskanaler


Arbetstider
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid

Placering är i Gävle på servicekontoret för Coop Mitt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att ansvara för en väl fungerande kontorsmiljö och besitter breda administrativa kunskaper med en extra hög fallenhet för att skapa presentationsmaterial.


Vi tror att du har en utbildning inom affärsadministration eller annat som vi bedömer som likvärdigt och minst ett par års erfarenhet från en liknande roll.


Du är bekväm inom många olika digitala plattformar och har för vana att vara förutseende inför möten så att all teknik funkar som den ska. Du trivs med att koordinera många kontakter, både internt och externt. Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.


Som person är du drivande och initiativtagande. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta med många olika kontakter såväl internt som externt. Du ser dig själv som en problemlösare som inte räds nya utmaningar.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-01-11. Välkommen med din ansökan!
 
För mer information vänligen kontakta: 
Nathalie Löfvenmark, rekryteringskonsult, nathalie.lofvenmark@randstad.se

Om företaget
Coop Sverige AB är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 11 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 september 2024

20 september 2024