CEO & HR Assistant till välkänd koncern

CEO & HR Assistant till välkänd koncern

Arbetsbeskrivning

Vi är glada över att tillsammans med vår kund kunna erbjuda en unik möjlighet att axla en värdefull och spännande roll som CEO & HR Assistant! I rollen kommer du att spela en avgörande roll i att stötta företagets nyligen tillsatta VD samt deras härliga HR-team. Tjänsten är helt ny vilket ger dig möjligheten att vara med och påverka rollen och utvecklas inom organisationen.

OM TJÄNSTEN

Som CEO & HR Assistant kommer du att arbeta med att stötta både företagets VD och HR-team. Du kommer i huvudsak vara VD-assistent och ägna cirka 40% av din tid till att stötta HR-teamet med administrativa arbetsuppgifter. Detta är en perfekt roll för dig som vill utvecklas och erhålla bred erfarenhet inom området.

Som VD-assistent är din huvudsakliga roll att effektivt stödja VD:n i att hantera sina arbetsuppgifter smidigt och produktivt. Dina ansvarsområden omfattar att hantera och samordna kalendrar, boka möten och resor, förbereda material inför ledningsgruppsmöten - såsom att exempelvis hjälpa till med att skapa presentationer i exempelvis PowerPoint. Vidare kommer du föra noggranna mötesanteckningar och vara en hjälpsam resurs om tekniken skulle krångla. Dessutom kommer du att ta hand om enklare administrativa uppgifter relaterade till personalfrågor som VD:n ansvarar för.

Som HR-assistent kommer du att stötta HR-teamet med administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att ansvara för att uppdatera system med ny information, hantera fakturor, hantera intern och extern kommunikation - exempelvis hålla intranätet uppdaterat med HR-relaterad information samt hantera förmåner såsom företagets tjänstebilar. Du kan även komma att stötta upp vid planering av konferenser och liknande.

Du kommer att välkomnas till en koncern som befinner sig i förändring, med en trevlig och inbjudande företagskultur där medarbetarnas trivsel är i fokus. Kontoret är centralt beläget i Solna Business Park, och du erbjuds möjligheten att kunna arbeta hemifrån två dagar i veckan om du önskar.

Tjänsten är på heltid och behovet är långsiktigt. Vår kund värderar långsiktiga relationer och ser fram emot att välkomna en ny kollega som vill bli en del av deras sammansvetsade team.

Du erbjuds
- Möjligheten att vara med och forma en helt ny roll
- Jobba nära VD:n och bygga upp en nära relation
- Bli en del av en spännande koncern i förändring
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som följer upp din trivsel på arbetet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta företagets VD
* Stötta HR-teamet


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat om VD-assistent
- Har en avklarad gymnasieexamen
- Är systemvan och orädd inför att lära dig nya system
- Har flytande kunskaper i engelska och svenska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du
- Har en relevant akademisk utbildning
- Har arbetat i SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker en kandidat som är strukturerad och ordningsam, serviceinriktad, noggrann och har ett öga för detaljer.
Vidare är du positiv och social samt har en förmåga att ge förslag och idéer för att optimera arbetet.

Då du kommer att arbeta nära företagets VD ser vi även att en personlig matchning är av stor vikt för tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Receptionist till Thoraxkirurgiavdelning i Lund

Receptionist till Thoraxkirurgiavdelning i Lund

3 oktober 2024

Administratör

Administratör

3 oktober 2024

Administrativ assistent till rehabenheten

Administrativ assistent till rehabenheten

3 oktober 2024