OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cerdo Bankpartner erbjuder ett stort sortiment av administrativa tjänster inklusive IT-stöd inom bank- och finansområdet.Vår målsättning är att göra detta mera professionellt och kostnadseffektivt än någon annan på den svenska marknaden.Vi är stolta över att vara först i landet med att erbjuda bank- och finansmarknaden heltäckande administrativa tjänstekoncept.Både nyetablerade och befintliga banker eller bolag med finansiell verksamhet finner hos oss den kompetens och de verktyg som behövs för att bedriva sin verksamhet.Välkommen att läsa mer om oss på www.cerdo.se.Tjänsteutbudet inom Cerdo Bankpartner expanderar och i samband med det bildar vi ett nytt affärsområde, Finansiell Service.Denna enhet har fokus på att vidareutveckla samarbetet med våra kunder genom att skapa förutsättning för effektivare processer och därmed möta kundernas behov av optimerade systemstöd. Din viktigaste uppgift blir att ansvara för uppbyggnad och ledning av vårt nya affärsområde.Vi vill skapa ökad kundnytta genom att erbjuda våra kunder en gemensam kontaktyta för alla ärenden, Service Desk, och samla all kompetens för att genom rationella och effektiva processer aktivt arbeta med att förbättra våra kunders IT-stöd.Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: . ansvara för uppbyggnad och ledning av affärsområdet .leda och coacha enheten med stort fokus på service och leveransförmåga . ha goda relationer med våra kunder och kunskap om deras behov av processtöd och IT-stöd . i samverkan med kunderna aktivt arbeta för att vidareutveckla och förvalta befintliga systemstöd genom rationella och strukturerade processer.. driva förändringsarbetet med standardisering av processer och IT-stöd .kontinuerligt arbeta för en hög servicegraden i vår befintliga servicedesk med ansvar för företagets hela ärendehantering . ha helhetsansvaret för förvaltnings- och utvecklingsprocessen gentemot våra kunder och leverantörer . proaktivt medverka till att våra kunder erhåller support och utbildning utefter registrerat beteendemönster . att genom statistik kunna följa upp, redovisa samt ta fram lämpliga åtgärdsplaner I din roll som chef för Finansiell Service ingår Du i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Bakgrund och personlighet Du har flera års erfarenhet av att leda och genomföra förändringsprocesser, och är van vid strategiskt och kundfokuserat beslutsfattande.I din ledarroll är du självständig och handlingskraftig samtidigt som Du är prestigelös.Ledarrollen innebär också coachning av dina medarbetare, vilket ställer höga krav på social kompetens, tydlighet och lyhördhet.Du är analytiskt lagd och ser interna och externa förbättringspotentialer, vilka du på ett tydligt och professionellt sätt kan kommunicera till kunder och medarbetare. Som person är Du strukturerad med stor drivkraft och målmedvetenhet. Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller har förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.För att lyckas i denna roll tror vi att Du har erfarenhet av Bank och Finansmarknaden samt kännedom om IT-lösningar inom Bank och Finansområdet. Övrigt Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid, och placeringsorten är Helsingborg.Om detta verkar vara något för dig är du välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev till Inhouse som vi samarbetar med i denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin
Maria Bergholtz
Anders Stenbeck
Ellinor Danielsson
Katharina Hjorth
Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin
Katharina Andersson
Katharina Andersson
0704315013