Certification Administrator till teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Nu söker vi efter en Certification Administrator till vår kund som är ett tillverkande teknikbolag med egen produktion lokalt. I denna roll kommer du att arbeta med administration som rör certifieringar och dokumentation för produkter inom ett av bolagets segment. Det rör sig främst om säkerhetssystem där samtliga produkter behöver ha rätt certifikat godkända för att kunna säljas på marknader globalt. Det blir din uppgift att vara huvudkontakt för myndigheter och klassningssällskap i all dialog som rör dokumentation och certifiering av dessa produkter.

Du kommer att arbeta efter en redan uppsatt tidplan som innefattar deadlines och utgående certifikat, för att sedan proaktivt och metodiskt verka för att ligga i fas med det administrativa arbetet och få produkterna godkända i tid. Majoriteten av arbetet sker digitalt via respektive certifieringsorgans hemsidor, men du kommer även att ha dialog med kontaktpersoner hos respektive organisation via telefon och mail på daglig basis. Du ansvarar även för att ha tät dialog med produktägare internt på bolaget när det kommer till ändringar på produkterna som kräver nya tester och dokumentation för att klara certifieringen. Då man verkar på en global marknad blir Engelska viktigt.

En typisk arbetsdag kan innefatta att lägger märke till ett utgående certifikat med deadline om 90 dagar. Du ser till att ta fram och fylla i rätt dokumentation på respektive certifieringsorgans hemsida (information och dokumentation finns tillgänglig i bolagets databas) och prata med rätt kontaktperson om det uppstår frågor. Skulle en produkt behöva certifieras på nytt koordinerar du med produktägare för att detta ska bli gjort i tid och återkopplar till din respektive myndighet därefter. Du kommer att ha flera certifieringar på ditt ditt bord samtidigt och likaså många kontaktytor på daglig basis.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Ha övergripande koll på utgående certifikat och nyansökningar som behöver göras
Sköta allt administrativt arbete som rör dessa certifieringar och standarder
Vara huvudsaklig kontaktperson mot certifieringsorgan som exempelvis Ameican Bureau of Shipping, Lloyd's Register eller Bureau Veritas
Koordinera med kollegor som är produktägare när det handlar om ändringar och nya tester

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område - administration, projektledning, support
Har minst 2 års tidigare erfarenhet av att arbeta i en koordinerande administrativ roll med högt krav på struktur och arbete mot deadline
Talar och skriver flytande svenska samt engelska


För att lyckas i denna roll krävs ett mycket starkt ordningssinne och struktur i ditt dagliga arbete. Du kommer att arbeta mot uppsatta tidplaner som inte får fallera då produkterna stoppas från försäljning. Du behöver tycka om att arbeta med administration på ett proaktivt sätt samtidigt som du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, både internt och externt.

Om kundföretaget
I denna roll blir du del av ett team om 9 personer som besitter specialistkompetens och arbetar stöttande mot kollegor i hela världen för tekniska frågor. Gruppen består av personer som arbetat på R&D, applikationsexperter, dokumentatörer och andra experter som är mycket duktiga på sitt område. Det finns mycket kunskap i teamet och det mesta kan du få svar på genom att ställa en fråga till bordskollegan. Du kommer även att ha en kollega som idag sitter på samma roll med en plan om att växa teamet ytterligare på sikt.

Vår kund är ett teknikbolag med egen tillverkning av produkter inom ett antal olika segment.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO och en ambition om att gå över till en anställning hos kundbolaget efter 6 månader förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Övrig information
Omfattning: Heltid, kontorstider - möjlighet till hemarbete 1 dag i veckan
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid, dock som längst en månad
Placering: Göteborg, Hisingen
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024