OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB (SBSC) utför certifieringstjänster inom bland annat områdena inbrotts- och brandlarm, kamerabevakning, mekaniskt inbrottsskydd, släcksystem, larmcentraler och ledningssystem. Certifiering sker främst mot normer utfärdade av Brandskyddsföreningen (SBF) och Stöldskyddsföreningen (SSF).
SBSC genomför revisioner hos kunder över hela landet och är därmed en del i arbetet att uppfylla visionen om ett brandsäkrare Sverige och ett tryggare samhälle.
Certifieringskoordinator (vikariat)
Nu söker vi en vikarierande certifieringskoordinator under 2 år på heltid.
Ansvar:
I denna roll ingår du i team Företag. Du arbetar i våra processer för certifiering av bland annat anläggarfirmor inbrottslarm, kamerabevakning, brandlarm och vattensprinkler samt larmcentraler och bevakningsföretag. Även processer för certifiering av ledningssystem ingår i rollen.
Som certifieringskoordinator är du spindeln i nätet för hela teamet. Du håller ihop ärenden från ansökan till dess att certifikat är utfärdat och därefter under hela certifikatets giltighetstid. Du är delaktig i planering och förberedelser av revisioner genom att stödja revisionsledare och certifieringsingenjörer. Under certifikatets giltighet är du delaktig i uppföljning av inrapporterade avvikelser från kund. Som certifieringskoordinator har du också en viktig roll i teamets interna kvalitetsarbete.
I rollen samarbetar du med teamledare, revisionsledare och certifieringsingenjörer i teamet, men du har också ett mycket nära samarbete med övriga certifieringskoordinatorer och handläggare. I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga kontorsuppgifter i övrigt samt dagliga kundkontakter.
Vi erbjuder:
En utmanande roll med ett nära samarbete med övrig personal och kunder. På SBSC ingår du i ett väl sammansvetsat team som har roligt tillsammans.
Din profil:
För denna roll söker vi någon som har flera års erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete. Du har erfarenhet av kvalitetsarbete (t.ex. ISO 9001). Du är väl bekant med Microsoft Office och du har även god van av att arbeta med olika typer av IT-system.
Erfarenhet av projektledning och/eller erfarenhet inom brand- eller säkerhetsområdet är meriterande.
Som person är du social och trivs med att samarbeta med ett brett spektrum av olika människor i olika sammanhang. Du har en god struktur och organisationsförmåga och planerar självständigt ditt arbete. Du trivs med att jobba självständigt men även att samarbeta i ett väl fungerande team.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Kernel HR AB. Din ansökan skickar du så snart som möjligt till henrik.nordlund@kernelhr.se. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Henrik Nordlund på 0739-605950.