OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KB Components omsätter drygt 600 MSEK och har en lång tradition inom utveckling och produktion av tekniskt avancerade plastkomponenter. Med kvalitet som vårt främsta ledord leder vi utvecklingen inom plastindustrin där vår vision är att vara världsledande avseende tekniskt avancerade polymera produkter för krävande industriella applikationer. Vårt kundsegment finner du inom både lätta fordon, tunga fordon, medicinteknik och övrig industri. Produktionen sker i någon av våra anläggningar i Anderstorp, Värnamo, Örkelljunga och Kaunas.
CFO till KB Components
Då var nuvarande CFO går i pension söker vi nu dig som vill vara med i vår fortsatta framgång.
Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp samt spela en stor roll i företagets tillväxt, affärsutveckling och ekonomiska styrning. Du ansvarar för vidareutveckling av företagets uppföljnings- och styrmodeller samt har ett övergripande ansvar för bokslut, likviditetsplanering, budget och prognoser, strategiska planering och externa rapportering. Vi förväntar oss att du arbetar verksamhetsnära och fungerar som bollplank åt VD och funktionschefer, i såväl affärsmässiga som ekonomiska frågor. Du kommer att vara en nyckelperson i företagets fortsatt starka tillväxt och bland annat arbeta med integrering och konsolidering av verksamheten. Som ett resultat av att koncernen växer, inte bara organiskt utan även via förvärv, kommer arbetsuppgifterna att variera stort och skifta från visst löpande till affärsstrategiskt arbete.
Utbildning:
- Civil- eller högskoleekonomisk examen
Erfarenhet:
- Kvalificerad arbetslivserfarenhet som CFO eller liknande
- Van att arbeta med koncernkonsolidering, lönsamhetsanalyser och resultatuppföljning, produktionscontrolling, investeringskalkyler, redovisnings- och skattefrågor samt lämna support avseende affärsjuridiska frågor
- Dokumenterad ledarerfarenhet då du har personalansvar
- Det är meriterande om du har arbetat i ett industriproducerande bolag samt har en bred erfarenhet inom IT och affärssystem- God kunskap om avtal, arbetsrätt och juridik
- Då vi även har verksamhet i Litauen är det positivt med internationell erfarenhet
Personlighet:
- Tydlig och professionell med stark affärsmässighet
- Resultat- och målinriktad
- Kommunikativ, positiv, utåtriktad, stort eget driv och prestigelöshet med god samarbetsförmåga
- Du är analytisk samt är van att driva förändringar på ett tydligt, kommunikativt och inspirerande sätt
Språk:
Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både i tal och i skrift
Placering:
Tjänsten är placerad i Örkelljunga. Resor inrikes liksom till vår verksamhet i Litauen förekommer regelbundet
För vidare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Erling Levin, CFO, via telefon 0435-561 74 alternativt Robert Ramnér, CEO, telefon 0435-561 55.
Frågor rörande rekryteringsprocessen hänvisas till Thomas Svanberg, HR Manager, via telefon 0435-561 24.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rozita Lindbergh
0371-19026
Produktionschef Jan-Olof Johansson
0371-19028
Kvalitetschef Elzbieta Hedén
0370-692310
VD Lars Holtskog
0708-627126
Personal Annika Salomonson
0435-56124
Personalansvarig Johanna Henriksson
0435-56124
Chef PPT Jukka Valtonen
0435-56125