OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som CFO inom Hedin US Motor lägger du grunden för ekonomifunktionen i bolaget. Bolaget har en stark tillväxtresa med distribution av Fords F-150 program på hela den europeiska marknaden. Ford F-150 är världens mest sålda Pick-up och en mycket viktig varumärkesbyggare för Ford. Uppgiften är att skapa en affärsnära ekonomifunktion.i en internationell miljö.
I rollen kommer du att leda bolagets ekonomiavdelning med alla delar i det dagliga arbetet. Du ansvarar för löpande redovisningar, reskontror, fakturering. Vidare kommer du ansvara för skatt, inkomstdeklarationer, hantering av moms i olika länder samt budgetering, prognostisering, likviditetskontroll och rapportering. Du kommer ge support till verksamheten med analyser av omsättning, kostnader och ha ansvar över affärssystem. Eftersom bilaffären i distributionsledet är starkt beroende av olika finansieringslösningar och valuta och dess förändringar, är det väsentligt att du behärskar dessa områden.
Stor vikt ligger på att ekonomifunktionen blir ett vitalt affärsstöd.
Vi söker dig som är minst högskoleutbildad civilekonom med erfarenhet som ekonomichef. Det är meriterande om du har erfarenhet från bilbranschen men inte ett krav. Vi ser en stor fördel i att du har erfarenhet från internationella affärer med allt vad det innebär som t ex, språk, valutahantering, nationella regelverk. Bolaget har huvudmän i såväl i Europa som i USA.
För att lyckas i rollen som CFO är du självständig och lösningsorienterad samt har styrka och motivation att röra dig utanför din normala komfortzon. Du är förtroendeingivande och din kommunikativa förmåga i tal och skrift är god. Som person är du trygg och intresserad av att utveckla dig och människorna omkring dig. Din förmåga att arbeta och bidra i ett sammansvetsat team är väsentligt. Du motiveras av utmaningar och problemlösningar och kan också motivera andra. Du kan självständigt planera och strukturera ditt arbeta och trivs i en föränderlig verksamhet.
Du har goda redovisningskunskaper i grunden och är uppdaterad när det gäller regelverk och är en mycket van användare av Excel och olika affärssystem.
Vi behöver dig som…
har god problemlösningsförmåga
inte är rädd för utmaningar
kan bidra till struktur i en föränderlig miljö
vill vara med från början och påverka och sätta ramverk och processer
är duktig på att sätta rutiner och arbetssätt
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag. Tjänsten innebär en sysselsättningsgrad på heltid.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdsag är 3 februari 2023. Urval sker löpande så tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23