OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du att sätta nya processer & rutiner i organisationer? Är du en självklar ledare som kan ta initiativ och styra en verksamhet?
Uppdragsperiod: 2022-05-01 - 2022-07-31 (god möjlighet till förlängning)
Plats: Stockholm
Anställningsform: Konsultuppdrag via Delta Consulting (möjlighet till fast tjänst)
Vår Kund
Vår kund är en svensk bilåterförsäljare som har köpt den nordiska importverksamheten för ett av världens största bilmärken och håller just nu på att sätta ihop organisationen för den nya juridiska verksamheten.
Uppdraget/Tjänsten
Vi söker i huvudsak en person som kan vara på plats omgående, eller senast 1a maj. Tjänsten kommer även rekryteras för, och vi söker därför både efter dig som är konsult eller dig som är öppen för en fast anställning.
Du kan genomföra ett systembyte till Business Central. Du behöver inte ha erfarenhet från Business Central, men du har erfarenhet av att kravställa och implementera ett nytt system.
Du kommer även vara drivande i att organisera hur ekonomifunktionen ska se ut framåt, sätta processer och rutiner på plats, och även plocka hem vissa delar till Sverige från outsourcad verksamhet i Indien.
Till din hjälp har du en redovisningschef och tre andra kollegor på ekonomi som du också kommer stötta, och du kommer ha ett brett ansvar för backoffice-funktionerna med tillhörande ansvar för Ekonomi/Finans, Inköp, Logistik, Compliance, IT & HR.
Vi tror att du känner igen dig i några av följande punkter
- Du har god erfarenhet av systembyten och implementationer och kan agera kravställare
- Haft positioner så som COO eller Head of Finance/IT, Logistics
- Du har tidigare tagit hem en outsourcad funktion
- Erfarenhet från importverksamhet
- Erfarenhet från bilbranschen
- Business Central
Arbetsuppgifter
- Genomlysa rutiner och processer kopplat till redovisning och lön
- Tillsammans med redovisningschef och outsourcingpartners sätta upp en systemstruktur för dotterbolaget
- Agera projektledare & kravställare vid implementering av nytt ERP
- Leda och stötta redovisningschefen och redovisningsteamet
- Ansvara för backoffice-funktionen
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Max Frodig på max@deltaconsulting.se eller 076-709 04 28.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson