CFO till 7A

Arbetsbeskrivning

Nu hjälper vi 7A att rekrytera deras nya CFO. 7A är idag ett av Sveriges ledande coworkingföretag

Allt började 2006 när grundarna, Bosse Fuglesang och Fredrik Hultman, trädde in i ett ekande våningsplan på Strandvägen. På den tiden fanns inget på plats. Inte någon av alla de människor som så småningom skulle fylla lokalerna. Inga gäster, inga konferensdeltagare, inga medarbetare. Och själva visste de inte heller mycket om varken kontor eller konferensverksamhet. Men två saker visste de, de älskade möten och de älskade människor. Femton år senare, sextio anställda och tiotusentals kvadratmeter senare tittar de ibland på varandra och skakar på huvudet. Hur gick det här till?

Sedan starten 2006 har den ursprungliga visionen, bit för bit, blivit sann. Det som startade i liten skala på 7A strandvägen är idag fyra av Stockholms mest gästfokuserade kontors- och konferensanläggningar. Vår vision är att ”skapa en upplevelse utöver det förväntade”. Det gör vi genom att arbeta målinriktat för att skapa en personlig, proffsig och hållbar miljö där goda affärer förenas med hjärta och värme.

Huvudägare i 7A är idag SEB PE som är en del av SEB och en ledande global private equity investerare.

Vill du ta det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen och vara med på en tillväxtresa i en bransch under kraftig utveckling? Då kan det vara dig vi söker i rollen som 7A:s nya CFO!

Som CFO på 7A har du en affärsnära roll och agerar både operativt och strategiskt. Du kommer i din roll att ha ett stort fokus på utveckling av ekonomifunktionen, både genom effektivisering av processer, digitalisering och optimerade systemlösningar.

Som CFO tar du en naturlig roll i ledningsgruppen på 7A, rapporterar till VD och deltar även i rapporteringen till styrelse. Du ansvarar för ekonomiavdelningen som i dagsläget utgörs av tre medarbetare.

Ansvarsområden:

- Leda ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet

- Driva effektivisering och digitalisering inom controlling och redovisning

- Ansvara för budget, rapportering och likviditetsplanering

- Utveckling av business intelligence i Power BI

- Upprätta struktur, rutiner och processförbättringar

- Utveckling av intern kontroll och styrning

- Strategiskt och operativt bollplank till VD och andra chefer i verksamheten

- Ansvarig för kontakten med bank, revisorer, rådgivningskonsulter

Rätt kandidat för rollen:

Rätt kandidat för rollen har en universitetsutbildning inom ekonomi och +10 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete varav några år i en ledande roll. Du har i grunden goda redovisningskunskaper och får gärna ha en bakgrund inom controlling. Vi tror att du har erfarenhet av ett BI-verktyg och lockas av att utveckla analysarbetet på 7A i en datadriven riktning.

Vidare är du analytiskt lagd och har i tidigare roller arbetat i olika förändringsprojekt i syfte att optimera ekonomifunktionen. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort affärsintresse, är en “doer” och trivs i föränderlig och dynamisk tillväxtmiljö. Du har goda kunskaper i Excel och är trygg med både engelska och svenska i tal och skrift.

Du är en problemlösare som snabbt kan göra systematiska och rationella bedömningar. Du har förmågan att fatta beslut, förankra och att säkerställa genomförandet. Som person är du kommunikativ, prestigelös, drivande och van att förmedla och kommunicera ekonomiska data både till ledningsgrupp och styrelse men även till personal internt och externa kontakter.

Tidigare personalansvar är ett krav för rollen och som ledare är du stöttande, inlyssnande och duktig på att sammankalla och inspirera ett team. Om du har erfarenhet från medelstora bolag i tillväxt anses det vara meriterande.

Ansökan

Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%. Geografisk placering i rollen är flexibel då du kommer kunna arbeta på samtliga coworking-ytorna 7A tillhandahåller i Stockholms innerstad och du erbjuds också en stor frihet i distansarbete.

Låter rollen som CFO på 7A som din nästa utmaning? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 31 augusti.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Douglas Carbell, ansvarig rekryterare på Newr. Douglas.carbell@newr.se eller 072-980 99 52.

Om Newr

Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024