CFO till Andritz AB

CFO till Andritz AB

Arbetsbeskrivning

Om oss
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.

Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Läs gärna mer på www.andritz.com.

Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag i en roll som CFO? Hos oss arbetar du lokalt, men i en global miljö, där du kommer att ansvara för den löpande verksamheten, samtidigt som du driver utvecklingen gällande digitalisering och effektivisering av vår ekonomifunktion. Är du en bra ledare som trivs med frihet under ansvar och vill vara med och utveckla denna viktiga servicefunktion? Då läser du vidare.


Dina arbetsuppgifter
Som CFO hos oss har du både ett operativt och strategiskt ansvar för vår ekonomifunktion, bestående av 15 personer inom finans och controlling. Som medlem i ledningsgruppen i Andritz AB är du delaktig i företagets strategiska beslut, samtidigt som du också är ytterst ansvarig för bokslut, årsredovisning, fakturahantering, valutahantering och leasingkontrakt, samt leder processförbättringar inom dessa områden. Du är också delaktig i prognos- och budgetarbete, samt har avstämningar med koncernens HK i Österrike. Du rapporterar till VD i Andritz AB.

Din profil
Vi tror att du har en civilekonomexamen, eller motsvarande, med några års erfarenhet av ledande roller inom ekonomi; redovisning och/eller controlling. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda redovisningskunskaper i grunden, samt god systemvana. Det är en fördel om du tidigare lett effektiviseringar och förbättringsarbete. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person tror vi att du är en positiv och socialt säker ledare som trivs att arbeta med både människor och siffror. Du har en pragmatisk inställning, samt en flexibel och serviceinriktad attityd. Självklart kräver arbetet inom ekonomi att du är strukturerad och noggrann, samt att du trivs att arbeta nära affären, både strategiskt och operativt.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Wiklund, på tfn: 0733-51 27 11. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, men absolut senast den 21 november via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Liknande jobb


18 november 2024

Head of Contract Management

Head of Contract Management

11 november 2024

11 november 2024

24 oktober 2024