OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CFO till Brover Group
Vill du vara med i en företagsgrupp som växer och är lönsam? Har du ett affärsfokus och vill fortsätta utveckla våra dotterbolag och ekonomifunktionen?
Som CFO hos Brover AB blir du företagsgruppens ansvarige för ekonomiarbetet och kommer att bidra till koncernens utveckling.
Om företaget
Brover AB är ett investmentbolag och består av fyra driftsbolag. Gruppen omsätter 2022 ca 150 miljoner kr. Brover AB har har som mål att växa både organiskt och genom förvärv. Vi har under åren genomfört ett 20-tal förvärv.
Med en tydlig tillväxtstrategi, både organiskt och genom förvärv, befinner sig Brover i en spännande fas där effektivisering och digitalisering ligger högt upp på agendan.
Dina ansvarsområden
Som CFO rapporterar du till koncern-VD. Du blir en nyckelperson i gruppens fortsatta utvecklingsresa. Du kommer ansvara för att coacha och leda ekonomiteamet framåt och vidareutveckla arbetssätt och rutiner, även systemmässigt. Du kommer bland annat arbeta med analyser och rapportskrivning.
Personalansvar för tre personer.
Säkerställa att företaget har en korrekt och kvalitativ redovisning.
Ansvara för upprättande av månads- och årsbokslut, deklarationer och upprättande av års- och koncernredovisning samt ansvara för budget- och prognosarbete.
Genomföra affärsmässiga analyser som resulterar i skarpa beslutsunderlag som stöd åt verksamheten.
Bidra till planeringen av företagets lönsamhetsutveckling och tillväxt. Inklusive delta i förvärvsprocesser.
Vara ett bollplank och stöd till våra VD i dotterbolagen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet i en liknande roll. Du har tidigare varit med om bolagsförvärv och känner till processen från start till mål. Att analysera och värdera ett bolag har du viss verfarenhet av.
Du har god erfarenhet av kvalificerad redovisning, finansiellt analysarbete och är van att implementera processer och driva utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser gärna att du har ledarskapserfarenhet. Vidare har du en hög systemförståelse och kunskaper i Excel i kombination med mycket goda digitala kunskaper.
Som person är du strukturerad samtidigt som du har ett affärsmässigt driv. Du har lätt för samarbete och kommunicerar med lätthet med olika intressenter och har lätt för att skapa förtroende.
Vi erbjuder dig en ansvarsfull nyckelroll i en organisation med korta beslutsvägar och engagerade ägare.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering Borås.
Eftersom vår nuvarande CFO gått vidare till andra uppgifter i gruppen, så är start för tjänsten så snart som möjligt.
Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 30 juni. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna VD, Jan Veres på jan.veres@brover.se eller 0701-65 30 00.