CFO till EasyFlat // Stockholm

CFO till EasyFlat // Stockholm

Arbetsbeskrivning

Ett plötsligt affärsmöte imorgon och ingenstans att bo? En hård nöt att knäcka - men något vår grundare Alexander Zinovjev lyckades med när han år 2015 hjälpte en barndomsvän att hitta boende till sin personal i Stockholm. Där och då beslutade han att slå upp dörrarna till EasyFlat - ett innovativt och flexibelt företag som gör det enkelt att hitta ett modernt, prisvärt och välutrustat boende för en tillfällig period. Lika flexibelt som ett hotell. Lika bekvämt som ett riktigt hem. Med tre lägenhetshotell och boenden runt om i hela Sverige, hyr vi ut möblerade rum, lägenheter och villor till både företag och privatpersoner - samtidigt som vi förverkligar vår vision att hjälpa fler människor som jobbar långt hemifrån att skapa ett hem. I våra fräscha lokaler i centrala Stockholm väntar vårt snabbväxande företag nu på tillökning! Därför söker vi, tillsammans med Oddwork, efter en strategisk idéspruta och vass CFO som inte bara vill äga ansvaret för vår ekonomi utan som dessutom, tillsammans med oss, vill ta EasyFlat till nya höjder!

Som CFO
Hos oss kliver du in på Riddargatan 17, med skjortärmarna uppkavlade och portföljen i högsta hugg - redo att få utlopp för dina ekonomiska erfarenheter och ditt hungriga driv! På EasyFlat kommer du nämligen att syssla med allt som hör ekonomi, redovisning och fakturering till. Dina dagar spenderar du i vårt existerande system med varierande uppgifter så som hantering av bokföring, skattefrågor, balansavstämningar, lön och koncernredovisning. Visst kommer din erfarenhet av att hantera årsredovisningar och strukturera upp Excel-ark bli en viktig tillgång hos oss på EasyFlat - men allra viktigast är ditt engagemang! Att du, precis som vi, drivs av att utvecklas och ta till dig nya erfarenheter. I vårt öppna klimat med högt i tak, väntar en bred roll, där du med din förmåga att se mönster och komma med nya idéer, får möjligheten att arbeta med det du tycker känns kul och intressant - samtidigt som du tar oss och vårt innovativa företag till nya höjder!

Vi söker dig som...
har ett entreprenöriellt sinne, ett öga för detaljer och en passion för att utveckla och förbättra, både dig själv och oss som företag! Dig kommer vi aldrig finna med fingertopparna uttråkat trummandes på skrivbordet - det skulle ju inte ditt engagemang och driv tillåta! Om du har en lucka ser du till att fylla den, även om arbetsuppgiften kanske inte var din från början. Viktigast för dig är att komma framåt och eventuella misstag är ju sådant man lär sig av. Där andra ser problem, ser du möjligheter och om någon stöter på hinder, kommer du med lösningar. Därtill är du en strategisk person som trivs att arbeta med frihet under ansvar. Även om du också ser fördelen med att arbeta i team för att förvandla nya idéer till verklighet. Duktig på IT också? Då ger vi dig ett extra plus i kanten!

Våra önskemål till dig:

- Några års erfarenhet av liknande roll, där du har axlat ekonomiansvaret och hanterat lön och årsredovisningar sedan tidigare.
- Meriterande om du har en utbildning inom ekonomi och redovisning i bagaget.
- Du har tidigare erfarenhet av Fortnox eller Visma och är en jäkel på Excel.


Varför EasyFlat?
Välkommen till Östermalm och våra fräscha lokaler, här sitter vi tillsammans med andra bolag i en varm miljö som präglas av såväl glädje som gemenskap. Om det regnar då? Då skänker våra två härliga kontorshundar Rollo och Cosmos oss sol och skratt. Vill du jobba i ett snabbväxande och entreprenörsdrivet företag där vi tillsammans lägger pusslet? Vi tänkte väl det! Välkommen till EasyFlat och nya spännande möjligheter att påverka ett företag i en expansiv tillväxtfas!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Stockholm
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, jesper@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-08-12

Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!

Vi på (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2021
  • Ansök senast: 12 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 42, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 42
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024