CFO till Energihem i Sverige AB

CFO till Energihem i Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Då vår Interim CFO går över till ett annat uppdrag söker vi nu någon som kan lyfta Energihem till nästa nivå!
I rollen som CFO har du det yttersta ansvaret för ekonomifunktionen där du ständigt får arbeta med att utveckla vårt ekonomiteam och våra ekonomiprocesser. Implementering av nya system och rutiner med övergripande strategitänk för långsiktig lönsamhet blir en viktig del i ditt arbete. Vidare trivs du med att driva förbättringsprojekt och arbeta affärsnära samtidigt som du är en närvarande ledare som vill utveckla och coacha teamet. Du kommer ansvara för ett team på cirka 10 personer, vara del i ledningsgruppen och rapportera direkt till VD.

Du kommer även att ansvara för att:

- Löpande bokföring, löner och periodiseringar
- Leverantör- och kundreskontra, fakturering
- Fakturering samt rapportering av utfall och till ledning och VD
- Upprätta månads- och kvartalsbokslut samt analysera dessa & rapportera till styrelsen
- Upprätta årsredovisningen




Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning, budget och årsredovisningar gärna inom ett tillväxtbolag olika stadier. Vi ser gärna att man också har ordning och reda både på skrivbordet och i det du gör. Vi ser också positivt på förbättringar. Vi gillar inte orden, "så här har vi alltid gjort". Kan något förbättras så ska det förbättras. För att vara framgångsrik i tjänsten så behöver man vara en prestigelös person som drivs av att utvecklas framåt med bolaget. Vi tror att man besitter en bred kompetens från snabbt växande bolag där du ständigt får arbeta med att utveckla ekonomiteam och processer. Implementering av nya system och rutiner med övergripande strategitänk för långsiktig lönsamhet blir en viktig del i ditt arbete. Din viktigaste roll blir att förvalta och agera som ledare där du ser över rutiner och processer för att optimera ekonomiadministrationen. Vi tror att du arbetat på ett företag med minst 50 anställda och att du tidigare varit med om att bygga upp rutiner och arbetsflöden.

- Gymnasie- eller civilekonomexamen
- 5 års erfarenhet av högre ekonomitjänst
- Meriterande med controller erfarenhet
- Vana i Fortnox eller Oracle bokföringsprogram


Som person ska man gilla att ha affärsverksamhetskoll och utveckla rapporter för att skapa sig en bra förståelse för verksamheten. Man behöver även ha väldigt goda kunskaper i Excell och Power Point. Du behöver vara lösningsorienterad, noggrann, strukturerad och kunna arbeta självständigt men även ha lätt för att samarbeta.
Ekonomifunktionen och huvudkontoret finns i Sundsvall, men vi ser gärna sökande från Stockholm, Gävle och mellersta Sverige.

Om företaget
Energihem är ett snabbväxande företag på frammarsch. Vi har lång erfarenhet från två affärsområden försäljning och montage. På kort tid har vi tagit stora marknadsandelar inom både solelsinstallationer och fönsterbyten med vårt unika koncept; ”Snabba säkra montage, till fast pris och med färdiga lösningar”. Att vi är märkes- och produktoberoende ger oss de bästa förutsättningarna att opartiskt rekommendera den absolut bästa lösningen för kunden.

Vår framgångsrika affärsmodell bygger på att vi har ett brett sortiment av kvalitetsprodukter som både sparar och ger energi. Vi erbjuder produkter som ligger i tiden och är efterfrågade. Investeringar som betalar igen sig själva och ger mängder av komfortfördelar. Det handlar framförallt om fönster- och dörrbyten, solelsinstallationer, luftvärmepumpar, garageportar och takbyten. Vi skräddarsyr måttanpassade lösningar efter den unika kundens behov och deras fastighets specifika förutsättningar. Vi lämnar inget åt slumpen!

Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden för energisparande åtgärder har vi goda recensioner som en ledande aktörer i landet. Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare.

Vi utbildar och coachar våra anställda till att inte bara bli en bra säljare, montör, ekonom, administratör, ekonom eller kommunikatör, utan att också att bli en vinnare! Är du en vinnare?

Välkommen till Energihem du också!

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Energihem med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren på thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024