CFO till Kranlyft Group AB

Arbetsbeskrivning

CFO till Kranlyft Group AB

Vi söker en framtidsinriktad och affärsstödjande CFO som tillsammans med oss skall driva en utvecklingsresa med satsningar på nya marknader och kraftig expansion. Som CFO på Kranlyft Group kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets ekonomi samt personalansvar för två roller. Dina arbetsuppgifter är varierande med såväl övergripande strategiska frågeställningar som operativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta nära VD och är en självklar del i bolagets ledningsgrupp. Vi har dotterbolag i England och Tyskland och ägs av noterade Storskogen Group.  

 

Huvudsakliga ansvarområden



• Ansvara för företagets ekonomifunktion och personal

• Delta aktivt i strategiska beslut, som tex företagsförvärv 

• Månads-, kvartals -och årsbokslut, årsredovisning

• Budget, prognoser, analyser

• Deklarationer, rapportering till myndigheter 

• Ekonomisystem

• Rapportering till moderbolaget

• HR ansvarig


Profil

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi/finansiering eller motsvarande utbildning. Du har några års erfarenhet från liknande roll eller som Business Controller och det är viktigt att du har erfarenhet av internationellt arbete. Du har erfarenhet av finansieringsfrågor, samt av kvalificerad redovisning, moms, skattefrågor och vana att använda olika systemstöd. Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. 

 

Som person är du en ”doer” med en tydlig inriktning mot business control och van att arbeta mot tydliga och krävande ägare. Du har ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att se helheten, samt blicka framåt för att kunna utveckla strukturer och processer som möter framtida behov. Du är proaktiv, självgående och initiativtagande med en kommunikativ förmåga. Du trivs i en företagskultur präglad av öppenhet, arbetsglädje och engagemang och du har nära kontakt med verksamheten.  



 


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Kranlyft Group med Heidi Höyem, Novum Executive. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Heidi Höyem på 0705-13 16 22. 

Varmt välkommen med din ansökan! 



 

 

 


Kranlyft Group fungerar som primär distributör för Maeda minikranar i Europa, Mellanöstern och Afrika. I Storbritannien, Irland och Sverige agerar Kranlyft även som auktoriserad återförsäljare av Klaas aluminiumlastbils- och trailerkranar. Med start i oktober 2023 har Kranlyft UK också tagit på sig rollen att representera Terex självuppförande tornkranar i Storbritannien och Irland.

Sedan april 2016 ägs Kranlyftkoncernen, belägen i Mölnlycke utanför Göteborg, tillsammans med Kranlyft UK Ltd. i Bristol, Storbritannien, av Storskogen, som är ett investeringsbolag i Stockholm med fokus på långvarig verksamhet. Långvarigt ägande i företag med både stark marknads- och finansiell ställning.
Kranlyft Group är nu väl positionerade för framtiden, särskilt som vi nu upplever den växande betydelsen av den hållbarhetsfaktor som påverkar beslut inom vår bransch.
Vi är fortfarande nyfikna på nya teknologier och ser mycket fram emot de utmaningar vi kommer att möta inom lyftbranschen i framtiden.

Läs mer om oss: https://kranlyft.com/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novum Executive AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024