CFO till RTS

Arbetsbeskrivning

Med verksamhetsnära specialister levererar vi professionella IT-tjänster till företag och organisationer.

Med vår spetskompetens inom digitalisering och IT ger vi dig möjligheten att skapa en hållbar och framgångsrik verksamhet genom att hitta rätt digitala förutsättningar i rätt tid för just din verksamhet. Om du har planer, visioner och idéer om din verksamhet så ser vi till att du kan förverkliga dem!

Vår nuvarande CFO Åsa går vidare till nya utmaningar och vi söker därför hennes ersättare.

VAD INNEBÄR JOBBET SOM CFO?

Tillsammans med ditt team bestående av fyra personer inklusive CFO ansvarar du för alla förekommande ekonomifrågor samt lön för ett systerbolag. Dina medarbetare består av tre personer som jobbar med redovisning samt kund och leverantörsreskontra.

I rollen som CFO kommer dina arbetsuppgifter framförallt att innebära att:

- Ansvara för bolagets redovisning, bokslut och rapportering
- Ansvara för ditt team och utveckling av dina medarbetare
- Ansvara för uppföljning och finansiell rapportering till CEO, ledningsgrupp och styrelse
- Ansvara för budget- och prognosprocessen

Ansvara för cashflow Ansvara för att noggrant följa lönsamheten och ta initiativ till förbättringar Ansvara för utveckling och förbättring av rapportering, processer, analyser och rutiner Ansvara för legala frågor

Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

VI ERBJUDER DIG

Ett spännande, fritt och ansvarsfullt jobb i ett tillväxtbolag. Du kommer in i en spännande fas där två bolag har fusionerats och där ditt arbete är en viktig del i den förändringsresan. RTS finns i Hammarby Sjöstad och flyttar 1: a december in i nya fräscha och moderna lokaler i det s k LUMA-huset.

DU BÖR HA GOD KÄNNEDOM OM OCH ERFARENHETER AV:

Du har en universitet/högskoleexamen inom ekonomi och har skaffat dig tillräcklig erfarenhet för att kallas och uppfattas som senior. Du har tidigare arbetat som CFO och är van att driva dessa frågor samt har ett brett ekonomiskt och finansiellt kunnande.  Vi tycker också det är viktigt att du jobbat inom ett försäljnings- och/eller konsultbolag tidigare. Du är van att jobba med rapportering och att vara föredragande inför en styrelse. Vi ser också att du har erfarenhet av att jobba i ledande befattning.

VILKEN PERSONLIGHET TRIVS HOS OSS?

För att trivas hos oss bör du vara en senior och drivande person med mycket energi. Du är social, kommunikativ samt ansvarsfull. Proaktiv, analytisk och självständig är också egenskaper som är viktiga för rollen. Du triggas av förändringar och har ett stort intresse för IT och affärer.

I denna rekrytering samarbetar RTS med Oak Consulting. Har du frågor eller funderingar om tjänsten – ring HR konsult Helena Fiedler på 070–5919033 eller Sofia Fors på 070–3019980.

Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 13 november 2020.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RTS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 13 november 2020

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024