OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vägjobb söker nu en CFO/COO till Stockholm eller Örebro
På uppdrag av Vägjobb söker Amarelle & Partners nu en verksamhetsnära CFO/COO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Vägjobb har idag en omsättning på 100 mkr med målet att nå 150 mkr år 2026. Vägjobb ingår i en koncernen Svevik Industri ABsom har en omsättning på 1 mdkr.
Som CFO/COO kommer du att vara en nyckelfigur för Vägjobbs framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös, med en stark analytisk förmåga, för att identifiera möjligheter och effektivisera verksamheten. Detta är en roll där du även jobbar som VD:s högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut, så väl som i operativa beslut i vardagen. Eftersom rollen utöver CFO innebär ett uppdrag som COO behöver du utöver ett strategiskt tänkande ha en utvecklad förståelse för affären och dess påverkan på resultatet.
Huvudkontoret är beläget i Örebro, övriga kontor är i Stockholm och Göteborg. Regelbundna resor till övriga kontor förväntas.
Passar detta in på dig? Då är du välkommen att söka!
Om Oss: Vägjobb i Sverige AB är ett ledande företag inom väg- och infrastruktursektorn med stark tillväxt och spännande projektmöjligheter.
På Vägjobb i Sverige AB är vår personal och vårt team vår mest värdefulla tillgång. Vi strävar efter att skapa en arbetskultur där omsorg om våra medarbetare är i fokus. Genom att främja en atmosfär av ömsesidigt stöd, respekt och samarbete strävar vi efter att skapa en arbetsplats där varje individ kan växa och trivas.
Vi ser till att vår personal ges möjligheter till kontinuerlig utveckling och kompetensförbättring. Genom att erbjuda utbildningsmöjligheter och stöd i karriärutveckling bidrar vi till våra medarbetares framgång och välbefinnande.
Vi är stolta över att vara en del av ett team som värnar om varandra, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och skapar en arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad och sedd. På Vägjobb är vi inte bara kollegor.
Ansvarsområden:
Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter
Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning
Finansiell analys och rådgivning
Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser
Nära bollplank till VD
Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning
Personalansvar för 4 medarbetare, i Örebro
Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt
Kvalifikationer och egenskaper:
Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll.
För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt.
Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm eller Örebro
Omfattning: Heltid